• Studiul arată că românii sunt neîncrezători și se tem că informațiile primite nu sunt reale.
  • Mesajele de pe etichetele produselor alimentare sunt reglementate la nivel european prin legi..
  • Limbajul greoi provoacă dificultăți de înțelegere pentru majoritatea românilor.

Când vine vorba de mesajele despre beneficiile pentru sănătate care apar menționate pe etichetele produselor alimentare, românii se arată neîncrezători. Un studiu realizat de o echipă multinaţională la iniţiativa EIT Food arată că aceștia consideră că mesajele transmise de producători nu sunt tocmai reale, chiar dacă folosirea lor este stabilită prin legi date la nivel european.

Iniţiatorii studiului vor începe un proiect care prevede simplificarea limbajului utilizat pe etichete cu scopul ca persoanele să aleagă corect şi informat un produs. Studiul a demonstrat că în Europa, numeroşi consumatori au adesea dificultăţi în a înţelege menţiunile legate de beneficiile pentru sănătate prezentate pe ambalajele produselor alimentare din cauza limbajului greoi. Concluzia specialiştilor este că afirmaţiile de pe etichete cresc confuzia consumatorului şi scad încrederea în alimentele pe care le cumpără.

„Aflând ce cred consumatorii din România despre menţiunile de sănătate, putem afla cum ar putea fi reformulate pentru a le face mai uşor de înţeles şi mai educative. La sfârşitul zilei, acest lucru ar putea duce la oamenii să facă alegeri mai sănătoase. Toţi cei care vizitează platforma Health Claims Unpacked ne vor ajuta să înţelegem nevoile şi preferinţele consumatorilor români”, a spus profesorul Rodney Jones de la Universitatea Reading, liderul proiectului.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE