- Săptămâna aceasta a avut loc Fraud Summit, primul eveniment anti-fraudă românesc
- România nu este integral aliniată la standardele de combatere a fraudei
- În ultimii 2 ani una din două companii s-a confruntat cu fraude, potrivit unui studiu PwC
Face parte din realitatea cotidiană, chiar dacă nu vorbim despre ea și, din păcate, statisticile arată că este un fenomen aflat pe o pantă ascendentă. Frauda, aceasta este problema pe care am întâmpinat-o și tu și eu.
Advertisment
Un studiu PricewaterhouseCoopers (PwC), arată că în ultimii doi ani, una din două companii s-a confruntat cu fenomenul fraudei, al doilea cel mai ridicat nivel din ultimii 20 de ani. Iar mediul de business nu este integral aliniat la standardele de combatere a fraudei din statele vestice. La Fraud Summit, primul eveniment anti-fraudă din România, un investigator a spus ce înseamnă o anchetă sub acoperire.
„Cooperarea cu beneficiarul, cu organele de anchetă și așa mai departe trebuie stabilite concret și trebuie respectate. Durata unei investigații de cele mai multe ori este relativă și ține de foarte multe aspecte specifice”, a spus un investigator.
Recomandări
Dan Rusu, președintele Asociaţiei Mondiale a Detectivilor Particulari, spune că au existat cazuri de colaborări ale organelor statului cu investigatori sub acoperire.
„Lumea chiar dacă are probleme nu prea știe ce să facă, ce măsuri să ia. Pe bază de contract suntem autorizați să facem toate investigațiile necesare, să prezentăm raportul clientului și care după aceea să ia măsuri și să ia hotărâri în cauză”, a spus Dan Rusu.
Expertul în negociere Ionuț Neacșu spune că dacă un angajat al unei companii observă că unii colegi fac fraudă, este posibil să ajungă să facă același lucru.
„Poate apărea sindromul Stockholm, dacă știți de acest sindrom, adică fraternizezi cu infractorul și atunci dacă un angajat fraudează poate să atragă atenția și altor angajați și uite, i-a mers, lucrurile funcționează bine, hai să o facem și noi, că lui îi merge bine”, a spus Ionuț Neacșu.
Andrei Croitoru este avocat. El se ocupă de partea penală a fraudelor și spune că cel mai important lucru este ca fraudele să nu afecteze companiile.
„În cele din urmă finalul este, de fapt acela de a îi găsi pe cei vinovați, de a-i lăsa pe cei nevinovați să își continue activitatea nestingheriți și până la urmă recuperarea pierderilor, recuperarea prejudiciilor”, susține Andrei Croitoru.
Partenerii noștri