- Statele Unite planifică interzicerea anumitor echipamente și software-uri fabricate în China și Rusia.
- Oficialii au exprimat îngrijorări că tehnologiile utilizate pentru conducerea autonomă ar putea fi exploatate de inamici.
- Autoritățile chineze au criticat decizia Statelor Unite, acuzându-le că extind conceptul de securitate națională.
Statele Unite intenționează să interzică anumite echipamente și programe informatice fabricate în China și Rusia în autoturismele, camioanele și autobuzele din SUA din cauza riscurilor de securitate, scrie BBC.
Oficialii s-au declarat îngrijorați de faptul că tehnologia în cauză, utilizată pentru conducerea autonomă și pentru conectarea automobilelor la alte rețele, ar putea permite inamicilor să „manipuleze de la distanță automobilele de pe drumurile americane”.
În prezent, utilizarea de software fabricat în China sau Rusia în automobilele americane este minimă.
Dar secretarul pentru comerț, Gina Raimondo, a declarat că planurile sunt măsuri „specifice și proactive” pentru a proteja SUA. „Mașinile de astăzi au camere, microfoane, urmărire GPS și alte tehnologii conectate la internet”, a spus ea într-o declarație.
Oficialii chinezi au declarat că SUA lărgesc „conceptul de securitate națională” pentru a viza în mod incorect firmele chineze.
„China se opune extinderii de către SUA a conceptului de securitate națională și acțiunilor discriminatorii luate împotriva companiilor și produselor chineze”, a declarat Lin Jian, purtător de cuvânt al Ministerului chinez de Externe, într-o declarație.
Propunerea, care va intra acum într-o perioadă de comentarii, este cea mai recentă din partea Casei Albe care urmărește să limiteze prezența Chinei în lanțul de aprovizionare pentru producția de automobile.
De asemenea, Casa Albă a majorat tarifele pentru automobilele electrice, bateriile pentru vehicule electrice și o serie de alte produse. Ea a interzis separat importul de macarale de marfă fabricate în China, avertizând asupra riscului de securitate cibernetică.
În februarie, SUA au lansat o anchetă care examinează riscurile cibernetice ale așa-numitelor mașini conectate.
Interdicțiile privind software-ul ar intra în vigoare începând cu anul de fabricație 2027, în timp ce normele privind hardware-ul ar intra în vigoare trei ani mai târziu, oferind industriei mai mult timp pentru a-și reface lanțurile de aprovizionare.