• După un braț de fier între guvern și primărie, Consiliul de Stat a dat undă verde pentru utilizarea lor.
  • Volocopter nu a reușit să obțină la timp certificarea motoarelor și amână decolarea taxiurilor zburătoare.
  • De vină sunt americanii, spune Velocopter, pentru că nu au livrat câteva piese la timp.
  • Taxiurile zburătoare își vor face totuși apariția pe cerul Parisului înainte de sfârșitul anului.

Anunțate cu surle și trâmbițe pentru Jocurile Olimpice de la Paris, taxiurile zburătoare au traversat o adevărată epopee în ultimele luni, inclusiv pe culoarele justiției și ale Consiliului de Stat, într-o bătălie pe viață și pe moarte între Guvern și Primărie.

Prima manșă a fost câștigată de guvern: Gabriel Attal a trecut în forță o hotărâre de guvern care autoriza zborul velocopterelor în timpul Jocurilor Olimpice. Anne Hidalgo, opozantă ferventă a proiectului care pare destinat «celor bogați». Primăriță Parisului este socialistă – a atacat în justiție dar de pierdut, a pierdut în fața Consiliului de Stat. Lovitura de gratie și-a dat-o chiar Volocopter, care trebuia să efectueze deja zboruri începând de ieri. N-a fost să fie.

„Taxiurile zburătoare” electrice au probleme. Neprimind certificarea la timp a motoarelor, managerul aeroportului Groupe ADP și start-up-ul german de aeronautică Volocopter au anunțat ieri că își vor abandona zborurile experimentale planificate pe cerul parizian.

Recomandări

ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE
APEL MISTERIOS
CADOURI PRIETENEȘTI

Promotorii acestui controversat mijloc de transport vizează acum un zbor „până la sfârșitul anului” de pe o platformă care plutește pe Sena din Paris. Între timp, ADP și Volocopter plănuiau să organizeze demonstrații cu un prototip, fără pasageri, la aerodromul Saint-Cyr-l’Ecole (Yvelines).

Ce a împiedicat certificarea taxiurilor zburătoare?

Certificarea Volocity, mașina proiectată și fabricată de Volocopter, a suferit un „decalaj de câteva săptămâni” legat de motoarele sale, a explicat directorul general executiv al Groupe ADP, care gestionează aeroporturile și aerodromurile din regiune.

Directorul general al Volocopter, Dirk Hoke, a atribuit întârzierea „unui subcontractant american care nu a fost capabil să livreze ceea ce a promis”. Trimise înapoi în Statele Unite pentru a fi verificate, motoarele „se vor întoarce săptămâna viitoare, dar nu la timp pentru a face zborurile” planificate inițial în timpul Jocurilor Olimpice, de la o barjă ancorată pe Sena la nivelul Austerlitz.

Scopul pe termen lung este de a demonstra fezabilitatea unui nou mod de transport în zonele urbane dense, prin circularea acestor dispozitive verticale de decolare și aterizare între mai multe „vertiporturi”. Proiectul și-a văzut deja ambițiile revizuite în ultimele luni, Volocopter nereusind încă să obțina certificarea de la Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA) pentru a găzdui pasageri plătitori.

Citește și