- După un braț de fier între guvern și primărie, Consiliul de Stat a dat undă verde pentru utilizarea lor.
- Volocopter nu a reușit să obțină la timp certificarea motoarelor și amână decolarea taxiurilor zburătoare.
- De vină sunt americanii, spune Velocopter, pentru că nu au livrat câteva piese la timp.
- Taxiurile zburătoare își vor face totuși apariția pe cerul Parisului înainte de sfârșitul anului.
Anunțate cu surle și trâmbițe pentru Jocurile Olimpice de la Paris, taxiurile zburătoare au traversat o adevărată epopee în ultimele luni, inclusiv pe culoarele justiției și ale Consiliului de Stat, într-o bătălie pe viață și pe moarte între Guvern și Primărie.
Prima manșă a fost câștigată de guvern: Gabriel Attal a trecut în forță o hotărâre de guvern care autoriza zborul velocopterelor în timpul Jocurilor Olimpice. Anne Hidalgo, opozantă ferventă a proiectului care pare destinat «celor bogați». Primăriță Parisului este socialistă – a atacat în justiție dar de pierdut, a pierdut în fața Consiliului de Stat. Lovitura de gratie și-a dat-o chiar Volocopter, care trebuia să efectueze deja zboruri începând de ieri. N-a fost să fie.
„Taxiurile zburătoare” electrice au probleme. Neprimind certificarea la timp a motoarelor, managerul aeroportului Groupe ADP și start-up-ul german de aeronautică Volocopter au anunțat ieri că își vor abandona zborurile experimentale planificate pe cerul parizian.
Promotorii acestui controversat mijloc de transport vizează acum un zbor „până la sfârșitul anului” de pe o platformă care plutește pe Sena din Paris. Între timp, ADP și Volocopter plănuiau să organizeze demonstrații cu un prototip, fără pasageri, la aerodromul Saint-Cyr-l’Ecole (Yvelines).
Ce a împiedicat certificarea taxiurilor zburătoare?
Certificarea Volocity, mașina proiectată și fabricată de Volocopter, a suferit un „decalaj de câteva săptămâni” legat de motoarele sale, a explicat directorul general executiv al Groupe ADP, care gestionează aeroporturile și aerodromurile din regiune.
Directorul general al Volocopter, Dirk Hoke, a atribuit întârzierea „unui subcontractant american care nu a fost capabil să livreze ceea ce a promis”. Trimise înapoi în Statele Unite pentru a fi verificate, motoarele „se vor întoarce săptămâna viitoare, dar nu la timp pentru a face zborurile” planificate inițial în timpul Jocurilor Olimpice, de la o barjă ancorată pe Sena la nivelul Austerlitz.
Scopul pe termen lung este de a demonstra fezabilitatea unui nou mod de transport în zonele urbane dense, prin circularea acestor dispozitive verticale de decolare și aterizare între mai multe „vertiporturi”. Proiectul și-a văzut deja ambițiile revizuite în ultimele luni, Volocopter nereusind încă să obțina certificarea de la Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA) pentru a găzdui pasageri plătitori.