• Rechemarea afectează vehiculele fabricate între noiembrie 2023 și 27 februarie 2025, reprezentând majoritatea Cybertruck-urilor aflate în circulație. ​
  • Problema constă în utilizarea unui „lipici” nepotrivit pentru fixarea panoului exterior din oțel inoxidabil.
  • Pentru a remedia problema, Tesla va înlocui ansamblul panoului lateral cu unul nou, utilizând un adeziv diferit și un șurub pentru fixare suplimentară. ​
  • Aceasta este a opta rechemare pentru modelul Cybertruck de la lansarea sa în 2023, evidențiind probleme de calitate în producție. ​

Tesla se confruntă cu o nouă provocare majoră după ce a anunțat rechemarea a peste 46.000 de Cybertruck-uri din Statele Unite din cauza unui panou exterior care se poate desprinde în timpul condusului, scrie Reuters.

Rechemări masive și acțiuni în cădere

Compania a recunoscut oficial problema și a depus un dosar la National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), confirmând că această situație reprezintă un risc semnificativ pentru siguranța rutieră.

Defecțiunea a fost descoperită după ce mai mulți proprietari s-au plâns de zgomote puternice și panouri care se desprindeau de pe vehicul. Tesla a recunoscut că a primit 151 de cereri de garanție referitoare la această problemă.

Recomandări

ATERIZĂRI FORȚATE
A RĂMAS STATUIE
JUDECATA E PE BANI
L-AU LUAT LA DEOCHI
NU E LOC DE SOCIALIZARE
ȘEZI LA LOCUL TĂU!

În 2024, acțiunile Tesla au pierdut aproape 50% din valoare, iar această rechemare ar putea amplifica problemele. Investitorii sunt deja îngrijorați de scăderea cererii și de concurența tot mai mare pe piața vehiculelor electrice.

Pentru a remedia problema, Tesla a anunțat că va înlocui panourile afectate și va folosi un nou adeziv mai rezistent, întărit cu un știft sudat și o piuliță specială pentru fixare. Vehiculele produse după această săptămână vor avea deja noua soluție implementată.

Rechemările întregii producții pentru un element fizic precum panourile de caroserie concentrează atenția asupra problemelor de calitate pe care Tesla le-a evitat timp de mulți ani”, a declarat Sam Fiorani, vicepreședinte la firma de cercetare AutoForecast Solutions. „Reputația are nevoie de mult timp pentru a fi construită și poate fi pătată foarte repede.”

Citește și