- Tesla a redus preţurile cu până la 20% în SUA şi Europa pentru a susţine cererea pentru vehiculele sale electrice.
- Constructorul de automobile electrice a declarat că reducerile sunt un răspuns la scăderea costurilor lanţului de aprovizionare.
- Dan Ives, analist la Wedbush, a numit reducerile „medicamentul potrivit la momentul potrivit”.
Tesla a redus preţurile cu până la 20% în SUA şi Europa pentru a susţine cererea pentru vehiculele sale electrice în faţa unei încetiniri economice şi a unei concurenţe mai acerbe din partea mărcilor consacrate.
Constructorul de automobile electrice a declarat că reducerile, care, potrivit cifrelor din industrie, duc preţurile la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani, sunt un răspuns la scăderea costurilor lanţului de aprovizionare, precum şi la costurile mai mici rezultate din mutarea componentelor mai aproape de fabrici.
Cea mai recentă scădere vine la câteva zile după reducerile de preţ efectuate de marcă în China, care au stârnit plângeri din partea clienţilor care au precomandat vehicule la preţuri mai mari sau care şi-au văzut maşinile pierzând valoare semnificativă peste noapte.
În Europa, Tesla a încercat să înlăture criticile similare, afirmând că va transfera reducerile de preţ clienţilor care au comandat deja vehicule.
În SUA, Tesla a redus preţurile cu până la 13.000 de dolari în întreaga sa gamă de modele, reducând preţul unor modele cu până la o cincime, potrivit modificărilor de pe site-ul său, notează Financial Times.
În Marea Britanie, preţurile pentru Model 3 şi Model Y, cele mai accesibile două vehicule din gama sa, au scăzut cu între 3.500 şi 8.000 de lire sterline peste noapte, potrivit cifrelor din industrie şi preţurilor afişate pe site-ul Tesla.
Tesla a precizat că reducerile au dus costul entry-level al unui Model 3 în Marea Britanie la 42.900 de lire sterline, iar cel al Model Y, mai pretenţios, la 44.900 de lire sterline.
Măsura vine în contextul în care acţiunile grupului au scăzut cu peste două treimi în ultimul an din cauza îngrijorărilor legate de încetinirea cererii, chiar în momentul în care compania a deschis fabrici la Berlin şi Shanghai, iar rivalii, inclusiv Volkswagen şi Hyundai, înregistrează creşteri puternice ale vânzărilor de vehicule electrice.
Dan Ives, analist la Wedbush, a numit reducerile „medicamentul potrivit la momentul potrivit”. „Nu este un secret că cererea pentru Tesla începe să vadă unele fisuri în această încetinire globală pentru 2023″ , a spus el.
El a adăugat că reducerile au fost o „mişcare ofensivă” a Tesla care ar putea creşte cererea cu până la 15% în anul următor.