• Opt branduri românești sunt afișate în Times Square, la New York.
  • Timișoreana, cel mai vechi brand românesc, a fost fondată în 1718.
  • Timișoreana, Borsec și Hanu lui Manuc sunt cele mai vechi branduri.

Nu doar tu te-ai trezit cu imaginea tricolorului, ci și cei care au trecut prin Times Square, la New York. De ieri, timp de un an, în fiecare zi, opt firme românești vor fi prezente pe poate cel mai cunoscut panou publicitar din lume. Arctic și Vola.ro au dat startul, urmează Romstal, Aqua Carpatica, Bittnet Group, Eazy Insure, Metaminds și 5 to go.

Proiectul „365 Days of Romania in Times Square” este deschis și brandurilor internaționale care doresc să transmită un mesaj despre valorile românești. Arctic este unul dintre cele mai logevive branduri românești și este pe piață de 55 de ani. Longeviv, dar care poate fi considerat tânăr. Ziarul Financiar sărbătorește România prin cele mai vechi branduri de la noi. Bem Timișoreana de 305 ani, Borsec de 220 de ani și Dorna de 206. Din 1808 mâncăm la Hanu lui Manuc și din 1864 ținem banii la CEC.

„În aprilie 1989, Nicolae Ceaușescu a anunțat faptul că a terminat plata datoriilor externe. România era și cred că a rămas singurul stat din istorie care a făcut chestiunea asta. A fost nebunia lui, a vrut să devină independent și, de fapt, mai avea un vis. El ar fi vrut, ulterior, să facă o bancă româno-arabă, care să fie un fel de alternativă la Fondul Monetar Internațional, care era o iluzie în momentul acela“, a explicat Gheorghe Onișoru, profesor de istorie la Universitatea „Ștefan cel Mare“ din Suceava.

Recomandări

CIOLACU: „RO ESTE INSTABILĂ”
INTERSTELLAR ARE SUCCES
BITCOIN INTRĂ ÎN LUX
DAC-AȘ FI PREȘEDINTE...
CE URMĂREȘTE RUSIA?
NOI AUDIERI LA TIKTOK

Comunismul a distrus multe mărci, iar dintre cele care au rămas, unele nu au trecut testul timpului și… al inovației. Aro, Alba-lux sau Cheia au dispărut complet din peisaj în capitalism. Istoriile acestor branduri nu doar că încă se mai spun, dar în cele mai multe cazuri se traduc în vânzări/încasări anuale de zeci, chiar sute de milioane de euro.

Trecerea timpului, schimbarea comportamentului de consum, investiţiile insuficiente sau lipsa de viziune au dus totuşi la dispariţia unor mărci locale. Perioada comunistă este una în care multe branduri au „decedat“ ca urmare a politicii de naţionalizare duse de partid la jumătatea secolului al XX-lea. Nume precum Timişoreana, Borsec sau Dorna sunt excepţii.

Citește și