• Inspirat de avionul cu cabina sa modulară, trenul de noapte al viitorului este lansat pe șine în Marea Britanie.
  • Acest nou tip de cabină numită „DreamSuite”, respectă perfect „3Fs” ale aviației: Acces complet, Full flat, Full privacy.
  • O ușă glisantă vă permite să vă privatizați complet propriul spațiu sau, dimpotrivă, să discutați cu vecinul.
  • Alte facilități: o lampă de lectură, un suport pentru sticle și o masă pliabilă, spațiu pentru haine.

Un nou model de tren cu dormitoare ar putea vedea în curând lumina zilei, datorită unui parteneriat între multinaționala franceză Alstom și câțiva jucători britanici de transport feroviar.

Cabinele trenurilor de noapte proiectate de Future Travel Studio arată exact ca cele din clasa business a unui avion.

Din motive ecologice sau economice, uneori chiar pentru optimizarea timpului de călătorie, ne întoarcem la tren. Ce e nou de data asta?

Acest nou tip de cabină numită „DreamSuite”, dezvăluită în fabrica Alstom Derby Litchurch Lane din Anglia pare ieșit din clasa business a unui avion și respectă perfect „3Fs” ale aviației: Acces complet, Full flat, Full privacy. Acces fără piedici pentru vecin, un scaun care se înclină pe orizontală și mijloacele, grație unui ecran, pentru a vă izola complet.

Recomandări

AVERTISMENTUL LUI ZELENSKI
PAPA REVINE!
CÂT DE SAFE E SOCIAL MEDIA?
RÂSUL E MEDICAMENT
ÎNTÂLNIRE DE GRADUL 0
MBAPPE S-A ACCIDENTAT

Scaunul poate fi convertit, deplasând pasagerul dintr-o poziție verticală la orizontală. În poziție verticală, permite 50 de centimetri lățime pentru scaunul „DreamSuite”. Întins, patul măsoară aproximativ 1,9 metri. O ușă glisantă vă permite să vă privatizați complet propriul spațiu sau, dimpotrivă, să discutați cu vecinul, protejat astfel de restul cabinei. Ca într-un Boeing 777.

Pe partea laterală a fiecărui scaun este disponibil un spațiu pentru a-ți agăța niște haine și pentru a-ți depozita geanta.

Alte facilități inlcud: o lampă de lectură, un suport pentru sticle și o masă pliabilă. Un avantaj: aceste cabine, destul de spațioase și foarte departe de ceea ce ne imaginăm când ne gândim la un tren de noapte, pot fi instalate în vagoane aflate deja în circulație.

Va fi o ofertă pe clase, ca în cazul avionului?

Directorul de design la Future Travel Studio, a dat asigurări AP că vrea să democratizeze acest tip de produs pe șine, să fie accesibil tuturor.

De asemenea, „un operator precum Caledonian Sleeper ar putea lua în considerare să ofere un produs intermediar de clasă business pentru aproximativ 75% din prețul complet”.

Pentru un bilet dus Londra – Glasgow în octombrie, operatorul Caledonian Sleeper percepe între 83 EUR si 430 EUR, în funcție de opțiunea aleasă.

Citește și