• CEO-ul Uber, Dara Khosrowshahi, a cerut guvernului britanic să respecte angajamentele preelectorale și să pună capăt vânzării de mașini pe benzină și diesel din 2030.
  • Prețul și infrastructura de încărcare sunt principalele obstacole în calea adoptării pe scară largă a vehiculelor electrice.
  • „Vehiculele electrice chineze de înaltă calitate contribuie la soluționarea crizei climatice”, spune Khosrowshahi.

Uber lansează noi opțiuni pentru a încuraja clienții să aleagă cursele electrice, dar, în același timp, spune că guvernele ar trebui să facă mai mult pentru a sprijini vânzările de vehicule electrice (EV), conform BBC.

Multe țări se opun importului de vehicule electrice chineze, deoarece le consideră o concurență neloială pentru producătorii autohtoni. Vehiculele electrice fabricate în China de „înaltă calitate” fac parte din soluția la criza climatică, a spus Khosrowshahi.

El a cerut, de asemenea, noului guvern britanic să își respecte angajamentul preelectoral și să pună capăt vânzării de mașini noi pe benzină și diesel din 2030, după ce guvernul anterior a împins termenul până în 2035.

Recomandări

UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

Efortul Uber de a-i determina pe clienți să aleagă opțiunea de transport verde face parte din obiectivele generale de sustenabilitate ale companiei – ca toate călătoriile și livrările cu mașinile sale să fie efectuate în „vehicule cu emisii zero” până în 2040.

Clienții pot alege deja un EV atunci când rezervă un Uber. O nouă opțiune le va permite să înregistreze o preferință permanentă pentru a lua un vehicul electric. Majoritatea Uber-urilor sunt încă vehicule pe benzină, diesel sau hibride, așa că este probabil că utilizatorii Uber vor trebui să aștepte puțin mai mult pentru sosirea unui vehicul electric.

În Londra, aproape o treime dintre șoferii Uber au investit într-un vehicul electric, așa că diferența de timpi de așteptare poate să nu fie mare. Dar absorbția vehiculelor electrice este mai mică în alte părți în Marea Britanie și în întreaga lume. În orașe europene precum Amsterdam, Berlin, Bruxelles, Lisabona, Madrid și Paris, doar 20% din milele parcurse de vehiculele Uber sunt complet electrice.

Pe lângă faptul că aduce beneficii planetei, Khosrowshahi consideră că trecerea la electricitate va aduce beneficii afacerii Uber pe termen lung. Cu toate acestea, el spune că firma realizează în prezent o marjă de profit mai mică pe călătoriile cu mașina electrică.

Prețul este unul dintre cele mai mari obstacole în calea adoptării pe scară largă a mașinilor electrice. Preocupările legate de infrastructura de încărcare electrică au contribuit, de asemenea, la stagnarea vânzărilor de vehicule electrice în multe părți ale lumii.

SUA și Uniunea Europeană (UE) susțin că guvernul chinez își subvenționează în mod nedrept producătorii de mașini și au impus tarife – sau taxe de import – pentru a alinia prețurile mașinilor chineze mai mult cu cele ale producătorilor autohtoni. Regatul Unit nu a impus taxe vamale pentru mașinile produse din China.

Fără astfel de tarife, mașinile produse de firme chineze ar putea fi livrate mai ieftin consumatorilor din SUA și UE.

Uber are, de asemenea, o legătură cu producătorul auto chinez BYD, a doua cea mai mare companie de vehicule electrice după Tesla de la Elon Musk.

Citește și