- Odată cu închiderea OceanGate, piața turismului pentru submarinul Titanic părea să se închidă.
- Evenimentul a creat o oportunitate pentru operatorii de submersibile de a-și dubla mesajele privind siguranța și de a prezenta OceanGate ca fiind un start-up necinstit.
- „Dacă există ceva pozitiv de tras din această situație, moștenirea va fi că se fac investiții suplimentare în submersibilele de mare adâncime”, a declarat liderul industriei, Triton Submarines, într-un comunicat.
În urmă cu un an, marți, lumea a privit cu groază cum a început căutarea multinațională a unui submarin comercial și a celor cinci pasageri, care, câteva zile mai târziu, avea să se încheie cu o tragedie. OceanGate, operatorul controversat din spatele submarinului nefericit, a cedat la scurt timp după ce oficialii au dezvăluit că nava a făcut implozie în timp ce cobora spre locul unde se afla Titanicul, scrie CNN.
Advertisment
Odată cu închiderea OceanGate, piața turismului pentru submarinul Titanic părea să se închidă. Dar, în loc să distrugă întreaga industrie, evenimentul a creat o oportunitate pentru operatorii de submersibile de a-și dubla mesajele privind siguranța și de a prezenta OceanGate ca fiind un start-up necinstit.
Unul dintre cei mai importanți operatori de submarine, dornic să demonstreze că submarinul Titan nu a reușit să se ridice la standardele industriei care pot face ca călătoriile pe fundul oceanului să fie relativ sigure, își plănuiește deja propria călătorie spre epava Titanicului, unde Titan se îndrepta înainte de a se prăbuși.
Recomandări
„Dacă există ceva pozitiv de tras din această situație, moștenirea va fi că se fac investiții suplimentare în submersibilele de mare adâncime”, a declarat liderul industriei, Triton Submarines, într-un comunicat.
De fapt, la doar câteva zile după dezastrul OceanGate, miliardarul imobiliar Larry Connor vorbea la telefon cu directorul executiv al Triton, îndemnându-l să construiască un submarin care să asigure lumea că călătoriile cu submarinul, chiar și la o adâncime atât de mare ca cea a epavei Titanicului, se pot face în siguranță, potrivit Wall Street Journal.
„Vreau să le arăt oamenilor din întreaga lume că, deși oceanul este extrem de puternic, poate fi minunat și plăcut și chiar îți poate schimba viața, dacă procedezi în modul corect”, a declarat Connor pentru WSJ.
Triton, prin intermediul unui purtător de cuvânt, a declarat pentru CNN că excursia se află în primele etape de planificare și că „nu putem împărtăși încă un calendar”.
Riscul de deces
Tehnologia necesară pentru a ajunge în cele mai adânci colțuri ale Pământului este încă la început. Dar, dacă industria mai largă a turismului de aventură ne oferă vreo indicație, spectrul morții nu va face decât să alimenteze cererea.
În fiecare an, aproximativ jumătate dintre alpiniștii care încearcă să escaladeze muntele Everest reușesc să termine călătoria, iar cel puțin câțiva dintre ei mor în acest proces. Dar, într-un mod oarecum contraintuitiv, cu cât sezonul este mai mortal, cu atât mai mult interesul tinde să crească în anul următor.
Permisele pentru Everest au crescut semnificativ în anii de după 1996, un sezon care a curmat viețile a 12 alpiniști și a devenit subiectul atenției presei internaționale. Și anul trecut a fost, de asemenea, un sezon deosebit de fatal, cu 17 alpiniști care au murit pe traseu.
Acest lucru a dus la o creștere de 100% a afacerilor pentru Furtenbach Adventures, un operator de expediții cu sediul în Austria. „A existat din nou efectul că Everestul a primit mai multă atenție după acest sezon mortal”, a declarat fondatorul Lukas Furtenbach într-un interviu.
Dar el vede o schimbare înrădăcinată față de anii precedenți, când interesul a atins cote maxime. În ultima vreme, spune el, „se pare că există o mai mare disponibilitate din partea clienților de a plăti o primă pentru marje de siguranță mai mari”. Statisticile arată foarte clar că, cu cât plătești mai puțin pentru expediția ta pe Everest, cu atât crește riscul de a muri”.
Această tendință de precauție suplimentară a fost reluată de Philippe Brown, fondatorul firmei de turism de aventură de lux Brown and Hudson. Imediat după dispariția Titanului, înainte ca OceanGate să se închidă definitiv, Brown a declarat că firma sa avea încă o listă de așteptare lungă pentru excursiile sale pe Titanic și că afacerile au crescut.
Citește și
- World Economic Forum a dezvăluit cea mai bună destinație pentru 2024. De ce se află SUA pe primul loc
- Justin Timberlake a fost arestat, după ce ar fi condus sub influența băuturilor alcoolice
- 95% dintre soluri vor fi degradate în 2050. Activist de mediu: „Vom avea din ce în ce mai multe probleme cu fructele și cu cerealele”
Partenerii noștri