• Pandemia a schimbat topul beneficiilor extrasalariale pe care le oferă angajatorii.
  • 69% dintre antreprenorii, managerii şi oamenii de la resurse umanne spun că oferă beneficii speciale cu ocazia Sărbătorilor Pascale.
  • Angajatorii cred că oferirea săptămânii de lucru de patru zile ca beneficiu i-ar ajuta cel mai mult să se diferenţieze în piaţă .

Pandemia a schimbat topul beneficiilor extrasalariale pe care le oferă angajatorii. O parte dintre ele au fost înlocuite de unele care sunt mai uşor de acordat, indiferent de unde angajaţii îşi desfăşoară activitatea. De specificat este că o bună parte dintre companii lucrează în continuare în sistem remote sau hibrid. În acest moment, 84% dintre angajatori oferă beneficii salariaţilor, în timp ce 16% nu le au incluse în pachetele pentru angajaţi, arată datele celui mai recent sondaj eJobs.

În plus, 69% dintre antreprenorii, managerii şi oamenii de la resurse umanne spun că oferă beneficii speciale cu ocazia Sărbătorilor Pascale. „Dacă în anii trecuți cele mai populare erau coşurile cu bunătăţi specifice perioadei, în acest an, pentru că nu s-a revenit complet la birou, ele sunt abia pe locul trei. Primele în bani şi tichetele/voucherele cadou sunt pe locul doi. Totodată, angajatorii profită de ridicarea restricţiilor şi își aduc angajaţii împreună la petreceri. Chiar dacă nu s-au întors la birou”, spune Raluca Dumitra, Head of Marketing la eJobs România.

O treime dintre angajatorii participanţi la studiu oferă cu ocazia Sărbătorilor Pascale prime în bani şi puţin peste un sfert îşi recompensează echipele cu vouchere sau tichete cadou. Coşurile cu produse tradiţionale, odată preferatele angajatorilor, sunt oferite în acest an doar de 13% dintre ei. În timp ce un procent egal de companii, respectiv câte 10%, vin cu zile libere suplimentare sau petreceri cu echipa. Sub 5% organizează tombole cu premii pentru angajaţi şi tot atâtea îi recompensează cu tichete de vacanţă.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Doar 15% dintre angajatori alocă peste opt sute de lei per angajat

Când vine vorba de valoarea beneficiilor de Paşte din anul curent, cei mai mulţi angajatori (37%) au alocat o sută sau doua sute de lei per angajat. 27% merg pe valori între douăsute şi patru sute de lei, în timp ce 21% oferă beneficii cuprinse între patru sute şi opt sute de lei. Restul, de 15%, alocă peste opt sute de lei per angajat.

„Dacă e să facem comparaţia cu beneficiile oferite anul trecut de Crăciun, observăm că avem cu opt procente mai puţini angajatori care îşi recompensează de Paşte angajaţii. Pe de altă parte însă, vedem o creştere a procentului de angajatori care oferă prime în bani, de la 28% la Crăciun, la 34% acum. Totodată, sunt cu 8% mai puţini angajatori decât la final de an care oferă zile libere suplimentare, în timp ce procentul celor care aleg coşurile tradiţionale se păstrează similar, 13% acum versus 16% de Crăciun. Faptul că aproape 70% dintre angajatori oferă beneficii cu ocazia Sărbătorilor Pascale vine să reconfirme ceea ce se reflectă şi în cifre. E cât se poate de evident că, în pofida războiului din Ucraina, companiile se menţin optimiste, iar piaţa muncii e în continuare cât se poate de efervescentă: doar în prima jumătate a lunii aprilie au fost postate aproape douăzeci de mii de joburi noi pe platformă”, mai spune Raluca Dumitra, Head of Marketing la eJobs România.

Angajatorii cred că oferirea săptămânii de lucru de patru zile ca beneficiu i-ar ajuta cel mai mult să se diferenţieze în piaţă şi să atragă candidaţi. Dar scurtarea programului de lucru la treizeci și două de ore pe săptămână, nu cu comprimarea celor patruzeci de ore în patru zile, este în acest moment propunerea de lege.

La fel de populare ar fi şi extinderea pachetului de beneficii către membrii familiei angajaţilor şi al treisprezecelea salariu. Alte beneficii pe care le-ar oferi angajatorii, dacă nu ar fi constrânşi de buget, ar fi acoperirea cheltuielilor casnice. Asigurarea de menajere/bone pentru membrii echipelor, dar şi oferirea unei perioade sabatice pentru angajaţi pe banii companiei.

Studiul s-a derulat între întâi și cincisprezece aprilie, pe un eşantion de circa o suta șaptezeci și cinci de companii, respondenţii fiind oameni de HR, manageri şi antreprenori.