• Tesla a raportat al cincilea profit consecutiv trimestrial, cu venituri record de 88 miliarde de dolari.
  • Profitul se datorează creșterii livrărilor de vehicule și vânzărilor de credite de poluare către alți producători de automobile.
  • Deși în acest moment Tesla este liderul mondial în domeniul mașinilor electrice, analiștii spun că va exista o concurență acerbă, până în 2024 preconizându-se că vor intra în circulație 400 de noi modele de vehicule electrice la nivel mondial.

Tesla a raportat miercuri al cincilea profit consecutiv trimestrial, cu venituri record de 88 miliarde de dolari, stimulat de o creștere a livrărilor de vehicule și a vânzărilor de credite de poluare către alți producători de automobile, informează Reuters.

Producătorul de mașini electrice și-a propus, de asemenea, obiectivul ca până la sfârșitul acestui an să pună în circulație o jumătate de milion de vehicule.

Acţiunile au crescut cu 2,5%, la 433,88 dolari în tranzacţiile extinse, producătorul auto depăşind estimările analiştilor. Sfidând criza generală produsă de pandemie, Tesla are în acest an vânzări constante și profituri de aproximativ  400% din acțiuni.

Recomandări

ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
TRUMP AMENINȚĂ PANAMA
FRANȚA ȚINE DOLIU

Ascensiunea Tesla exprimă încrederea investitorilor în viitorul vehiculelor electrice, din producător auto de nișă compania devenind liderul mondial în domeniul mașinilor electrice.

Craig Irwin, analist la Roth Capital Partners, a avertizat însă că succesul companiei lui Elon Musk s-ar putea diminua curând, făcând referire la concurența acerbă din acest domeniu, în prezent existând peste 400 de noi modele de vehicule electrice programate să intre în circulație până în 2024.

Tesla a declarat miercuri că producția Modelului 3 la uzina sa din Shanghai a crescut la 250.000 de vehicule pe an, iar fabrica sa principală din Fremont, California, are o capacitate de 590.000 de vehicule, inclusiv pentru modelul Y.

Tesla construiește fabrici de mașini și de baterii în Germania, lângă Berlin și în Austin, Texas, pentru a mări producția de vehicule existente și pentru a lansa noi modele. Fără veniturile din creditele de poluare, Tesla nu ar fi realizat însă un trimestru profitabil.