- În 2024, au fost vândute cu 7% mai puține ceasuri inteligente decât cu un an în urmă.
- Vânzările de ceasuri inteligente Apple au scăzut cel mai mult, cu 20%.
- Specialiștii dau vina pe lipsa unor caracteristici noi spectaculoase.
- Singurele care au avut vânzări mai bune au fost brandurile chinezești ieftine.
Le-a stat ceasul deștept! Smartwatchurile au un an tare prost la vânzări și scad pentru prima dată de la apariția pe piață.
Advertisment
Apple Watch e în cădere liberă
În 2024, au fost vândute cu 7% mai puține deviceuri decât cu un an în urmă, iar asta se datorează în principal vânzărilor slabe la ceasurile inteligente Apple, care au scăzut cu aproape 20%.
De vină sunt lipsa unor funcționalități noi dar și faptul că mult-așteptatul model high-end Apple Watch Ultra 3 nu a mai fost lansate. În lipsa unor upgradeuri consistente, consumatorii n-au mai simțit nevoia să facă trecerea la un model mai nou, arată analizele specialiștilor.
Recomandări
Brandurile chinezești câștigă teren
Au crescut în schimb vânzările pentru brandurile chinezești ca Xiaomi, Huawei și Imoo – nu că ele ar veni cu cine știe ce feature-uri, ci datorită prețului mic. Experți din industrie consideră că smartwatchurile au nevoie de o revoluție tehnologică pentru a atrage din nou consumatorii.
„Am trecut de etapa în care smartwatchurile erau un niște gadgeturi noi și captivante. Acum piața s-a stabilizat, funcțiile și caracteristicile nu se mai schimbă dramatic de la an la an”, spune Leo Gebbie, analist șef la CCS Insight.
Introducerea unor funcții spectaculoase cu Inteligență Artificială ar putea salva vânzările de smartwachuri, spun aceiași specialiști.
Dacă vor apărea funcții cu adevărat inovatoare – poate un smartwatch cu baterie mult mai mare, senzori avansați pentru sănătate sau AI integrată – atunci piața ar putea reveni pe creștere.
Citește și
- Sam Altman se laudă cu un nou model AI capabil de scriere creativă
- Iranul respinge negocierile nucleare cu Statele Unite / Emiratele Arabe Unite livrează o scrisoare din partea lui Trump
- Arabia Saudită plătește 3,5 miliarde de dolari pentru a „captura” Pokémon Go
Partenerii noștri