- Aproximativ 1,61 milioane de mașini noi au fost înmatriculate în 2022, potrivit datelor preliminare publicate de Societatea Producătorilor și Comercianților de Automobile.
- Piața auto rămâne în derivă față de performanța de dinaintea pandemiei.
- Nissan Qashqai a ocupat primul loc în clasamentul general al înmatriculărilor de mașini noi în 2022.
Deficitul de aprovizionare a fost acuzat de scăderea înmatriculărilor de mașini noi la cel mai scăzut nivel din 1992. Aproximativ 1,61 milioane de mașini noi au fost înmatriculate în 2022, potrivit Societății Producătorilor și Comercianților de Automobile (SMMT). Această cifră este în scădere cu 2,0% față de cele 1,65 milioane înregistrate în cele 12 luni anterioare și cu un sfert sub nivelurile de dinainte de coronavirus.
Advertisment
SMMT a precizat că declinul s-a datorat faptului că producătorii nu au reușit să satisfacă cererea de mașini noi din cauza unor probleme legate de lanțul de aprovizionare global, cum ar fi lipsa semiconductorilor, determinată de blocajele cauzate de coronavirus în China.
„Piața auto rămâne în derivă față de performanța de dinaintea pandemiei”. Marea Britanie și-a recâștigat poziția de a doua piață de automobile noi din Europa, după Germania, după ce în ultimii ani a fost devansată de Franța. Mașinile noi electrice cu baterii au ocupat o cotă de piață de 16,6% în 2022, depășind pentru prima dată diesel-ul pentru a deveni a doua cea mai populară unitate de propulsie după cea pe benzină.
Recomandări
Aproximativ 22,9% din toate mașinile noi înmatriculate au fost vehicule plug-in, care includ vehicule pur electrice și hibride plug-in. Deși a fost un nivel record, acesta reprezintă o creștere mai mică de la an la an în comparație cu cele 12 luni anterioare. Cota de piață pentru vehiculele plug-in a crescut de la 10,7% în 2020 la 18,6% în 2021.
În luna decembrie, vehiculele electrice cu baterii au obținut cea mai mare cotă de piață lunară din istorie, de 32,9%, datorită numărului mare de mașini Tesla livrate. Piața generală a mașinilor noi a înregistrat în decembrie a cincea lună consecutivă de creștere de la an la an, iar SMMT anticipează că înmatriculările de mașini noi vor crește cu aproximativ 15% în acest an. Directorul executiv al SMMT, Mike Hawes, a descris anul 2022 ca fiind „un an foarte dificil”, dar a insistat că există semne că problemele de aprovizionare „încep să se atenueze”.
El a spus: „Producătorii s-au luptat cu adevărat pentru a putea produce vehicule în cantități suficiente, în primul rând din cauza penuriei de semiconductori, dar există și alte lipsuri de piese. Restricțiile din China nu au ajutat, costurile logistice ridicate, mai multă presiune asupra materiilor prime. Complexitatea producției la nivel mondial a fost cu adevărat pusă la grea încercare de industrie în ultimul an.”
El a continuat: „Piața automobilelor rămâne în derivă față de performanțele sale de dinaintea pandemiei, dar ar putea foarte bine să contrazică tendințele economice mai largi, oferind o creștere semnificativă în 2023. Pentru a asigura această creștere – care este din ce în ce mai mult o creștere cu emisii zero – guvernul trebuie să ajute toți șoferii să treacă la electricitate și să îi oblige pe ceilalți să investească mai rapid în infrastructura de încărcare la nivel național. Vehiculele electrice trebuie să fie mai ușor de procurat, de încărcat și de cumpărat pentru a menține vânzările pe drumul cel bun și, în cele din urmă, pentru a atinge obiectivele guvernului”.
Hawes a solicitat o „creștere semnificativă a investițiilor” în încărcarea mașinilor electrice. Vânzările de mașini și camionete noi pe benzină și diesel în Marea Britanie vor fi interzise începând cu 2030. Nissan Qashqai a ocupat primul loc în clasamentul general al înmatriculărilor de mașini noi în 2022, cu 42.704 înmatriculări înregistrate, urmat de Vauxhall Corsa, Tesla Model Y, Ford Puma și Mini.
Erin Baker, director editorial la piața online de vehicule Auto Trader, a declarat: „Punctul luminos anul trecut a fost reprezentat de vehiculele electrice cu baterii (EV) și hibride, care au reprezentat aproape unul din patru din vânzările de mașini noi. Dar suntem îngrijorați că este puțin probabil ca acest lucru să dureze după semnele de scădere a cererii consumatorilor pe piața noastră spre sfârșitul anului 2022. EV-urile trebuie să fie mai ușor de procurat, de încărcat și de cumpărat pentru a menține vânzările pe drumul cel bun și, în cele din urmă, pentru a îndeplini obiectivele guvernului.”
Partenerii noștri