Volkswagen va accelera trecerea la vehiculele electrice în speranța de a depăși Tesla până în 2025

05 May 2022, Spain, Valencia: Spanish Prime Minister Pedro Sanchez (L) and Volkswagen's CEO Herbert Diess attend the presentation of the Volkswagen Battery Gigafactory project in Sagunto, Valencia. VW announced in March that it had chosen Sagunto as the location for its battery cell factory in Spain, with a maximum production capacity of 40 GWh per year and employing more than 3,000 people. Photo: Rober Solsona/EUROPA PRESS/dpa

Volkswagen va accelera tranziţia spre vehiculele electrice, dar trebuie să găsească „ritmul” adecvat pentru a face trecerea, a anunţat noul director general al grupului german, Oliver Blume, potrivit Reuters.

La o reuniune a principalilor directori globali, care are loc în Lisabona, Blume a informat că a dezvoltat un plan în zece puncte ce vizează concentrarea pe soliditate financiară, sustenabilitate, piaţa de capital şi dezvoltarea în China şi America de Nord.

Sunt fan mobilităţii electrice şi vom rămâne pe această cale. Vom menţine actualul ritm şi, unde este posibil, îl vom accelera” , a declarat Blume.

VW se descurcă mai bine decât majoritatea producătorilor vehiculele electrice

Până în 2025, Volkswagen vrea să depăşească Tesla, devenind cel mai mare producător mondial de vehicule electrice, iar până în 2030 jumătate din vânzările sale globale ar urma să fie maşini electrice alimentate cu baterii.

Strategia companiei prevede construcţia a şase fabrici de celule de baterii pentru vehiculele electrice în Europa până la finele acestui deceniu, o investiţie de peste 20 miliarde de euro.

Blume, directorul general al Porsche din 2015, este un adept al combustibililor sintetici, iar analiştii se întreabă dacă numirea sa la conducerea Volkswagen AG nu va încetini extinderea producţiei de vehicule electrice, promovată puternic de fostul şef Herbert Diess.

Volkswagen trebuie să găsească ritmul adecvat pentru o transformare stabilă, definind şi urmând o strategie clară, a declarat Blume la Lisabona.

Exit mobile version