- Warner Bros. Discovery negociază vânzarea a aproximativ jumătate din activele de editare muzicală pentru filme și televiziune ale studioului pentru aproximativ 500 de milioane de dolari.
- Câștigul de pe urma unei astfel de vânzări – care vine în vârful unei piețe încă în plină expansiune pentru cataloagele muzicale – ar ajuta compania să achite o datorie de 49,5 miliarde de dolari.
- Raportul vine în contextul în care mediul de afaceri al televiziunii în ansamblu se schimbă drastic.
Warner Bros. Discovery negociază vânzarea a aproximativ jumătate din activele de editare muzicală pentru filme și televiziune ale studioului Warner pentru aproximativ 500 de milioane de dolari, confirmă trei surse pentru Variety. Vestea a fost raportată pentru prima dată de Hits, scrie Variety.
Deși nu se știe exact ce active sunt puse pe masă, una dintre surse spune că drepturile pentru „puțin mai puțin de jumătate” din catalog, cu un preț de aproximativ 500 de milioane de dolari, vor merge probabil la o mare casă de discuri, Sony fiind favorita. Catalogul ar include muzică din filme precum „Purple Rain”, „Evita”, „Sweeney Todd”, „Rent”, mai multe filme „Batman” și multe alte titluri, precum și melodii incluse în filme emblematice precum „As Time Goes By” din „Casablanca”.
Cu toate acestea, unii observatori au privit cu scepticism această tranzacție, afirmând că multe dintre activele companiei au o vechime de peste o jumătate de secol și sunt „în declin” în ceea ce privește valoarea și sunt dificil de exploatat. Se spune că acestea constau în mare parte din teme și indicii de film – cu relativ puține melodii convenționale – care par să aibă puțină rezonanță în prezent sau în viitor. Catalogul se află în prezent sub un contract de administrare pe mai mulți ani cu Universal Music Publishing.
Mediul de afaceri al televiziunii în ansamblu se schimbă drastic
Dacă rapoartele sunt corecte, acordul ar fi binevenit pentru companie și pentru investitorii săi, într-o perioadă tumultoasă care include o grevă a scriitorilor care a paralizat Hollywood-ul și 100 de concedieri în cadrul brand-urilor Discovery și Turner (și se așteaptă și mai multe în lunile următoare).
Câștigul de pe urma unei astfel de vânzări – care vine în vârful unei piețe încă în plină expansiune pentru cataloagele muzicale – ar ajuta compania să achite o datorie de 49,5 miliarde de dolari.
Raportul vine, de asemenea, în contextul în care mediul de afaceri al televiziunii în ansamblu se schimbă drastic. Canalele naționale de cablu – inclusiv Discovery, TNT, TBS, TLC, HGTV, Food Network și CNN – erau cândva invidia industriei în ceea ce privește audiența și profitabilitatea. Dar piața televiziunilor cu plată, care se schimbă rapid, și ascensiunea streaming-ului la cerere au bulversat puterea de câștig fiabilă a televiziunii prin cablu care a făcut din fostul Time Warner un dinamic în anii 1990 și la începutul anilor 2000.
Citește și
- Toți cei cinci membri ai echipajului de la bordul submersibilului Titan au murit, anunță OceanGate
- Moment de bucurie pentru Regele Charles al III-lea la Royal Ascot. Calul său și al reginei Camilla s-a clasat pe primul loc în cea de-a 3-a zi de curse de cai
- Directorul operațional al TikTok demisionează. Vanessa Pappas părăsește compania după 5 ani de activitate