- Mai multe companii, inclusiv OpenAI și Perplexity, și-au exprimat interesul pentru Chrome.
- Yahoo evaluează opțiuni de finanțare prin Apollo Global Management.
- Departamentul de Justiție susține că vânzarea Chrome ar restabili concurența.
Yahoo a lucrat la prototipul propriului browser web și afirmă că ar dori să cumpere Chrome de la Google în cazul în care compania este obligată de un tribunal să îl vândă, scrie The Verge.
Advertisment
Informația a ieșit la iveală în a patra zi a procesului intentat de Departamentul de Justiție pentru remedierea monopolului de căutare al Google. Printre alte propuneri, Departamentul de Justiție a solicitat judecătorului Amit Mehta să desființeze Google prin obligarea sa de a-și vinde browserul Chrome, despre care agenția spune că este un canal de distribuție cheie pentru popularul său motor de căutare, care a acumulat prea multă putere pentru ca altcineva să poată concura.
Yahoo nu este singura companie interesată să cumpere Chrome. În timp ce CEO-ul DuckDuckGo a declarat că nu și-ar putea permite, Perplexity și OpenAI și-au exprimat interesul pentru popularul browser în această săptămână. Yahoo pare să fie de acord că deținerea unui browser web este un portal foarte important pentru căutare și vrea să își administreze propriul browser, fie prin dezvoltarea, fie prin achiziționarea unuia. Directorul general al Yahoo Search, Brian Provost, a declarat că aproximativ 60% din interogările de căutare sunt efectuate prin intermediul unui browser web.
Recomandări
Din acest motiv, Provost a declarat că, începând din vara anului trecut, Yahoo a „dezvoltat în mod activ, la nivel intern, un prototip de browser” pentru a înțelege ce ar trebui să facă pentru a lansa unul pe piață. Acesta a adăugat că Yahoo poartă discuții „continue” cu alte companii cu privire la achiziționarea unui browser, deși nu a dorit să precizeze public cu care dintre acestea se află în discuții.
Pentru Yahoo, prototiparea propriului browser va dura între șase și nouă luni, a estimat Provost. Achiziționarea Chrome ar fi probabil o modalitate mult mai rapidă de a crește la scară. Provost a numit Chrome „probabil cel mai important jucător strategic de pe web” și a estimat că cota de piață a căutărilor Yahoo ar putea crește de la 3% la două cifre dacă ar putea cumpăra browserul.
Acesta a estimat că tranzacția ar costa zeci de miliarde de dolari și a afirmat că Yahoo ar putea asigura această finanțare cu sprijinul proprietarului său, Apollo Global Management. Apollo deține o marcă de browser care a fost în centrul unui alt caz antitrust, dar Provost a spus că nu l-ar considera un browser activ.
Citește și
- Îți va reda încrederea în democrație Președintele ales în luna mai? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ ȘTIU PE CE LUME TRĂIESC – Aleph News – Ziarul Financiar
- Vaticanul se pregătește pentru funerariile Papei Francisc. Ce discuții ar putea avea loc între liderii lumii
- Trump anunță un interviu cu Goldberg de la The Atlantic ca reacție la „Signalgate”. „Vreau să văd dacă pot scrie o poveste corectă despre TRUMP”
Partenerii noștri