- Ziarul Financiar împlinește astăzi 22 de ani
- ZF a publicat peste 5.500 de ediții print și peste 200.000 de analize pe ZF Corpoate
- Ziarul Financiar este un produs 100% antreprenorial românesc, fondat de Adrian Sârbu
17 noiembrie 1998. Exact acum 22 de ani apărea prima ediție a Ziarului Financiar. Cum arăta lumea atunci: de pe prima pagină aflai că Irakul se preda și accepta să colaboreze cu ONU și să renunțe la arme. Era începutul sfârșitului pentru Saddam Hussein.
În România, uzina Tractorul Brașov era gata de privatizare. La 22 de ani de la acel moment, pe platforma industrială avem un centru comercial și un ansamblu Și, de neconceput azi, Dinamo era pe primul loc în Liga întâi de fotbal.
După 22 de ani de la această ediție, ZF e cel mai puternic reper de informare pentru antreprenorul și managerul român. Economia noastră s-a transformat radical în ultimii 22 de ani: Produsul Intern Brut a crescut de șase ori, iar salariul mediu de nouă ori. Despre toate aceste transformări, ZF a scris zi de zi.
Cristian Hoștiu, directorul editorial ZF: „Eu eram la Mediafax atunci și a fost o trecere absolut normală. Eu nu am fost de la început la Ziarul Financiar, dar am participat la cosntrucția lui. Eu am venit aici în mai 2000. Ideea de la care a pornit Adrian Sârbu, cel care a înființat acest ziar, a fost de a fi un ziar de business, nu un ziar economic. A fi un ziar de business este un reper mult mai important decât a fi un ziar economic, pentru că trebuie să urmărești tu ce se întâmplă economie. În business trebuie să vezi ce fac companiile și antreprenorii. În funcție de ce fac ei evoluează și economia.”
ZF a urmărit de-a lungul timpului poveștile de succes ale companiilor.
Cristian Hoștiu, directorul editorial ZF: „Spre exemplu, eMAG. Noi i-am urmărit încă de la început, pentru că erau ceva exotic la mijlocul anilor 2000. Astăzi au ajuns la venituri de 1 miliard de euro și reprezintă cel mai mare retailer din România. Bineînțeles, am urmărit Dedeman, care în acest moment este cea mai mare afacere antreprenorială românească cu venituri de aproape 2 miliarde de euro pe an.”
„Ziarul Financiar este instrumentul care permite oglindirea economiei”
Bogdan Alecu, editor la ZF: „Aveam 22 de ani, eram pasionat de domeniul auto, însă doream să lucrez la o publicație cu renume, iar Ziarul Financiar întotdeauna m-a fascinat. Am cumpărat primul Ziar Financiar în ’98, exact primul număr. L-am cumpărat și cred că l-am citit până l-a tocit, până nu a mai rămas nimic din el. De atunci mi-a rămas în mine și întotdeauna mi-am dorit să lucrez în echipa de acolo.”
Bogdan Alecu, editor la ZF: „Ziarul Financiar pentru antreprenor înseamnă publicația cu care se trezește, publciația pe care o găsește la birou dimineața, pe care o studiază și de unde își ia cele mai bune informații pentru a vedea în ce domeniu va investi mai încolo. Pentru România, Ziarul Financiar este instrumentul care permite oglindirea economiei, care arată economia așa cum este, mediul de afaceri așa cum este.”
Redactor la ZF: „Întotdeauna am fost atrasă de cifre”
Florentina Nițu, redactor la ZF: „Când m-am angajat aveam 19 ani și acum am 22, la fel ca Ziarul Financiar. (…) Am avut un interviu de angajare de două ore și una dintre cele mai grele întrebări pe care mi le amintesc este «Cine este Ovidiu Șandor?», care este antreprenor în construcții. (…) Întotdeauna am fost atrasă de cifre și îmi plac foarte mult matematica și contabilitatea.”
ZF este sursa de informații exclusive și puse în context
Adrian Seceleanu, editor ZF: „M-am angajat în februarie 2006, când aveam 29 de ani. Lucram pentru o altă publicație, dar ZF era și atunci un reper foarte puternic, un brand foarte puternic și o publicație la care îți doreai să lucrezi. Am discutat atunci cu editorul din acea vreme al știrilor high-tech, Victor Capra, mi-a făcut o propunere foare bună și m-am angajat la ZF.”
„ZF este sursa de informații exclusive și sursa de informații puse în context. Asta cred că a diferențiat întotdeauna Ziarul Financiar față de alte publicații de pe piață. Nu doar punem o informație în fața cititorului, oferim informații puse în context, încercăm să explicăm ce se întâmplă și să dăm un cadru larg pentru toată piața pe care o analizăm.”
„Una dintre poveștile antreprenoriale pe care le-am urmărit îndeaproape a fost cea a companiei de cablu RCS&RDS. încă din momentul în care companie era mai mică și era în plină exapnsiune. Acum este liderul pieței de cablu și de internet de pe piața locală. Pariu făcut devreme pe fibra optică a dat rezultate. M-am uitat foarte atent la ce s-a întâmplat cu evoluția Romtelecom și Cosmote. De patru ani și jumătate urmărim discuțiile de exit de pe piața locală Dolce-Telekom. Chiar săptămâna trecută am avut o confirmare a știrii pe care o urmărim de câțiva ani de zile.”