• De la un refugiu cald și luxuriant de plante indigene până la un petic de țărm bătut de vânt, grădinile au potențialul de a te hrăni, educa și încânta.
  • Grădinile au potențialul de a te uimi cu minunăția naturii.
  • Expoziția „Garden Futures” îți arată cum este posibil acest lucru.

Grădinile sunt, de cele mai multe ori, un loc liniștit, un refugiu. Cu toate acestea, ele au dezvăluit întotdeauna multe despre atitudinile și prioritățile culturii în care au fost create, scrie CNN. „Garden Futures” de la Vitra Design Museum din Germania îți arată o serie de grădini unice care au o abordare mult mai largă a ceea ce pot fi.

1. Julien de Cerval, Grădinile din Marqueyssac, Vézac, Franța

Grădinile pitorești de la Chateau de Marqueyssac din Vézac sunt un exemplu clasic de grădină formală occidentală, al cărei stil a fost perfecționat în Franța, după ce inițial a fost inspirat de grădinile Paradisului din Persia. În anii 1860, proprietarul de atunci al castelului, Julien de Cerval, a început să planteze mii de arbori de buxus pe care i-a sculptat în forme elaborate și rotunjite. Copacii sunt completați de peste 6 kilometrim de alei, stâncării și cascade.

2. Sítio Roberto Burle Marx, Rio de Janeiro

Roberto Burle Marx a fost unul dintre marii peisagiști ai secolului XX. El este responsabil pentru modernizarea designului brazilian al grădinilor, dar a avut, de asemenea, o contribuție majoră la protejarea pădurii tropicale prin cercetările sale asupra florei indigene.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

În ciuda faptului că s-a născut și a crescut în Brazilia, prima întâlnire a lui Burle Marx cu plantele din pădurea amazoniană a avut loc la Grădina Botanică din Dahlem, în timpul unui an și jumătate petrecut la Berlin la sfârșitul anilor 1920. Referindu-se frecvent la această experiență ca la o „trezire”, și-a dat seama că grădinile cu influențe europene de acasă erau practic lipsite de specii indigene. Și-a propus să corecteze această anomalie, devenind un apărător înfocat al biodiversității în acest proces.

3. Grădina Prospect Cottage, Dungeness

În 1986, artistul și cineastul Derek Jarman se afla într-un turneu în sudul Angliei, filmând imagini pentru un film experimental care avea să se numească The Garden. Făcând o oprire la Dungeness, în Kent, împreună cu partenerul său Keith Collins și actrița Tilda Swinton, a dat peste Prospect Cottage, o mică cabană care era de vânzare. În ciuda faptului că se afla la umbra unei centrale nucleare și era supusă unui climat ostil pe tot parcursul anului, Jarman a fost îndrăgostit. A cumpărat proprietatea și s-a mutat acolo, dar, în mod tragic, în luna decembrie a aceluiași an, a fost diagnosticat cu HIV.

4. Grădina lui Jamaica Kincaid, Vermont

Grădina scriitoarei americane de romane Jamaica Kincaid nu este în prezent deschisă publicului, deși admiratorii ei pot să surprindă pe contul ei de Instagram o mică parte din aceasta. Este incontestabil de frumoasă, dar Kincaid o folosește frecvent ca sursă de inspirație pentru a explora „urâțeni”a ascunsă a istoriei horticole globale. O istorie care, este mult prea ușor de uitat, este frecvent legată de colonialism, apropriere culturală și strămutare.

„Ea abordează acest lucru care se infiltrează încet în conștiința publică. Există o mulțime de mode în jurul plantelor, dar adesea istoria lor culturală poate fi neglijată sau eradicată pe parcurs”, spune Stappmans.

5. Grădinile Bangsar, Kuala Lumpur

Kebun-Kebun Bangsar este un spațiu în care granițele dintre parc, lot și grădină comunitară se estompează. Inițiat de arhitectul peisagist Ng Sek San, cu sediul în Kuala Lumpur, și de un grup de voluntari, acesta utilizează în mod inovator un spațiu aparent nepromițător, o fâșie lungă de teren sub o linie electrică.