- Sezonul cultural parizian debutează cu o expoziție despre morții vii, la Muzeul Quai Branly.
- Aurul dinastiei Ming, una dintre cele mai vestite din China, e expus la la Muzeul Guimet.
- La Orsay începe o expoziție cu 70 de opere ale maestrului impresionismului, Caillebotte.
- Luvru consacră o expoziție specială figurii „nebunului” în arta Evului Mediu și a Renașterii.
Parisul deschide sezonul cultural cu o serie de expoziții care pot fi văzute în această toamnă și se termină, marea majoritate, până la sfârșitul anului.
Dacă te tentează, nu întârzia prea mult să le vizitezi.
Ce oferă cultura bogată a toamnei pariziene?
Cu totul excepțional, Muzeul Guimet prezintă aurul dinastiei Ming. Aceasta expoziție unică vă invită să descoperiți splendoarea curții imperiale a prestigioasei dinastii care a domnit peste China între 1368 și 1644.
Accentul este pus pe arta foarte codificată a podoabei feminine care dezvăluie luxul și delicatețea bijuteriilor purtate de doamnele elegante ale vremii (coliere, cercei, agrafe de par etc.), de la Orașul Interzis la palatele grandioase ale elitelor bogate.
Caillebotte este expus la muzeul Orsay. Expoziția intitulată „Painting Men” reunește 70 de lucrări ale acestui maestru al impresionismului. Expoziția se concentrează pe predilecția sa pentru portretele bărbaților. Pictura „Part of a Boat”, o comoară națională recent achiziționată de Muzeul d’Orsay, vă fi evidențiată în mod deosebit.
Fiecare sezon la Paris aduce o mare diversitate, ce alte surprize vă așteaptă?
Dacă ai o predilecție pentru filmele noir, vei putea vedea „Zombi“ la muzeul Quai Branly-Jacques Chirac.
Ce ne spun ei despre noi și de unde vin? Expoziția își propune să răspundă la aceste întrebări plecând pe urmele originale ale zombilor din Africa și Haiti, teritoriul exclusiv al acestora și prin revizuirea a tot ce s-a spus și scris despre aceșți înfricoșători „strigoi”.
Alături de expoziție, un ciclu de cinema, din 31 octombrie până pe 3 noiembrie, va oferi șase filme despre acești morți vii cu succes mondial.
Și nici Luvrul nu rămâne mai prejos, cu o expoziție consacrată figurii nebunului. Între secolul al XIII-lea și mijlocul secolului al XVI-lea, noțiunea de nebunie a inspirat și a stimulat creația artistică. Asociat cu critica socială, nebunul a servit uneori la transmiterea celor mai subversive idei.
La cumpăna Evului Mediu și Renașterii, figura sa a devenit chiar omniprezentă, așa cum se arată în arta lui Bosch și apoi în cea a lui Bruegel. Această expoziție va reuni peste 300 de lucrări: sculpturi, medalii, manuscrise iluminate, gravuri, tablouri, tapiserii.