• Ungaria blochează ultimul pachet de sancțiuni ale UE la adresa Rusiei.
  • De două săptămâni, statele membre nu reușesc să aprobe pachetul șase de sancțiuni, care interzice petroul rusesc.
  • Țările UE nu știu dacă pot plăti în euro sau în ruble gazul din Rusia, așa că fiecare se descurcă așa cum crede.

Sancțiunile la adresa Rusiei provoacă haos la nivel de UE. De două săptămâni, statele membre nu reușesc să aprobe pachetul șase de sancțiuni, care interzice petroul rusesc. De vină este Ungaria, care spune că nu rezistă fără produsele din Rusia.

Alte sancțiuni, care vizează plata în euro pentru gazele lui Putin, aduc probleme diferite. Președintele rus vrea banii în ruble. Până acum, UE a emis recomandări în două rânduri, dar acestea nu sunt clare. Așa că fiecare se descurcă așa cum crede. Germania a deschis un cont în euro, dar în Rusia. Finlanda vrea să meargă la judecată, iar Franța spune că plătește în euro, cum e scris în contract.

Șeful diplomației, Josep Borrell spune că un singur lucru. ,,Trebuie să scăpăm de dependența energetică a Uniunii Europene față de petrolul, gazele și cărbunele care provin din Rusia.”

Recomandări

PUTIN: VOM DOBORÎ TOATE AVIOANELE F-16 TRIMISE UCRAINEI
SBF PRIMEȘTE 25 DE ANI DE ÎNCHISOARE
ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
ȘTII DE VREME? VINE VARA-N TOATĂ ȚARA
MOLDOVA SE PREGĂTEȘTE DE ADERARE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT

Acuzat că ține blocul ostatic, Viktor Orban a lansat un nou atac la adresa Comisiei Europene. Din cauza ei, avem prețuri mari, a spus el. La Budapesta, Orban și-a prezentat noul guvern pe care l-a caracterizat cu doar două cuvinte ,,fight club„.

În 2019, Uniunea Europeană a importat din Rusia aproape două treimi din țițeiul necesar. Sancțiunile care ar bloca importul de petrol rusesc ar pune mai multă presiune asupra Moscovei, având în vedere că blocul comunitare este cel mai mare consumator de țiței provenit din Rusia.

Conform planului UE transmis statelor membre săptămâna trecută, companiilor europene și persoanelor fizice li s-ar interzice, de asemenea, să furnizeze nave și servicii, cum ar fi asigurările, necesare pentru transportul petrolului în țări terțe. Măsurile ar intra în vigoare în termen de trei luni.