• Se apreciază traficul spre vest al canalului la aproximativ 4,3 miliarde de euro pe zi, iar traficul spre est la aproximativ 3,8 miliarde de euro pe zi
  • Ocolirea Africii ar dura mai mult cu 7-9 zile pentru nave
  • Canalul Suez unește Marea Mediterană cu Marea Roșie

Nava cargo blocată în Canalul Suez ține pe loc aproximativ 340 de milioane de euro pe oră. Lloyd’s List raportează această sumă în baza valorii aproximative a mărfurilor care sunt transportate zilnic prin Suez, potrivit datelor de transport maritim și companiei de știri.

Se apreciază traficul spre vest al canalului la aproximativ 4,3 miliarde de euro pe zi, iar traficul spre est la aproximativ 3,8 miliarde de euro pe zi, relatează CNBC.

Canalul Suez este una dintre cele mai aglomerate rute comerciale din lume, aproximativ 12% din comerțul global total circulând prin el. Între 5-10% din totalul global al transporturilor cu gaz petrolier lichefiat, țiței și petrol rafinat trec prin acest canal, dar și produse de consum, de la haine până la piese auto.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Problema este că, de-a lungul timpului, Canalul Suez este o piesă pe cât de fragilă, pe atât de importantă în economia mondială. Tensiunile politice, războaiele sau blocajele de acest gen îl pot închide, iar acest lucru ar adăuga între 7 și 9 zile în plus transporturilor de marfă.

Asta ar aduce cu sine costuri mai mari, care ar trebui să fie suportate de către consumator. Importanța Canalului Suez este subestimată în vremurile noastre, dar această rută maritimă care unește Marea Mediterană cu Marea Roșie are un rol foarte important în comerțul global, nu degeaba a fost supranumit „Noul Drum al Mătăsii”.