Analiză Financial Times: Domeniile care caută angajați și în pandemie

Analiză Financial Times: Domeniile care caută angajați și în pandemie Sursă foto: Profimedia
  • Zeci de mii de oameni și-au pierdut locurile de muncă în timpul pandemiei
  • Există totuși domenii care fac angajări masive în această perioadă
  • Supermarketurile, firmele de livrări și cele de tehnologie caută oameni și în pandemie
  • Firme care au recrutat în vreme de coronavirus îți spun experiențele lor

În pandemie, cu siguranță ai auzit de concedierile pe bandă rulantă ale mai multor companii din întreaga lume. Spre exemplu, pentru a înțelege proporțiile, îți spun că în 48 de ore, la începutul lunii iulie, mai mult de 12.000 de persoane din Marea Britanie au aflat că sunt pe cale să își piardă job-urile, de la piloții companiei de zbor easyJet până la angajații celebrului magazin luxos Harrods.

În același timp, există domenii care caută angajați și care fac ca imaginea sumbră a pierderilor masive de locuri de muncă să fie treptat uitată. Supermarketurile, în special. Iar asta nu este surprinzător având în vedere cererea mare de produse alimentare, într-o lume în care restaurantele și pub-urile sunt închise. Săptămâna trecută, pe LinkedIn au fost văzute zeci de companii care mai degrabă angajează decât să concedieze. Numai lanțul de supermarket-uri Tesco a angajat 50 de mii de persoane, printre care 4.000 de șoferi și 12.000 de persoane care s-au ocupat de comenzile online. Acestea au fost angajări temporare, unele din ele fiind deja desființate. Totuși, o mulțime de alte locuri de muncă sunt încă disponibile.

În plus, de curând au apărut informații privind oferte de muncă precum: 400 de joburi în aeroporturile din Berlin, până la 200 la o universitate australiană și aproape 660 la un lanț de restaurante din Quebec.

Cum este să fii angajat într-un moment ca acesta? Este o întrebare la care îți răspund două persoane, care au vorbit despre experiențele lor pentru Financial Times. „Nu am avut timp să respirăm“, spune Helen Field-Andrews, șefa departamentului de resurse umane la Hermes, o companie de livrări care are în plan să atingă un total de 10.500 de persoane angajate de la începutul pandemiei și până în octombrie pentru a face față volumului record de cumpărături online.

Helen spune că peste 7000 de persoane au aplicat pentru 160 de job-uri. „În mod normal, intervievam trei sau patru oameni pentru un post, din care doar unul era potrivit“, a mai mărturisit ea, adăugând că, de data aceasta însă, toți îndeplineau criteriile ca să fie angajați.

Angajarea oamenilor fără a-i întâlni față în față a fost o experiență nouă pentru Simon Holden, director la CityFibre, cel mai mare furnizor de fibră optică din Marea Britanie, care intenționează să creeze până la 10.000 de locuri de muncă în următorii trei ani. „Până acum, merge bine“, spune el, mărturisind că experiența pandemiei l-a făcut să se gândească mai mult la valoarea întâlnirilor și discuțiilor directe.