• Marii producători auto au produs în ultimii 3 ani cu aproximativ 4 milioane de mașini mai puțin decât a cerut piața.
  • Profitul pentru fiecare mașină vândută, în pandemie, de Mercedes, BMW și Audi a crescut cu cel puțin un sfert, potrivit Financial Times.
  • Piața mașinilor second-hand e revitalizată de producția scăzută de automobile.

În 2021, orice știre despre sectorul auto ți-a arătat cifre care să-ți explice cum scad vânzările, cum producția e zdravăn afectată de criza de semiconductori. Asta a fost partea mai puțin plăcută a industriei. Dar, e muzică pentru urechile BMW, Mercedes și Audi partea de statistică ce face referire la segmentul de automobile premium.

Stifel Bank a făcut o analiză pentru Financial Times, care arată că, orice mașină vândută de BMW, Audi și Mercedes-Benz a adus un venit cu cel puțin 25% mai mare decât o vânzare făcută în 2019, înainte de pandemie.

Cum e posibil? Explicația este extrem de intuitivă. De zeci de ani, marii producători de automobile produc mult mai multe mașini decât vând. Ca urmare, ofereau la vânzare discount-uri substanțiale pentru ca toată producția să fie vândută până la deadline-urile stabilite de fiecare companie în parte. În 2019, când economia globală a intrat pe pauză, producătorii auto au început să fabrice mult mai puține mașini decât erau cerute pe piață. Estimările arată că în 2020, cererea depășea oferta cu aproximativ 4 milioane de mașini.

Recomandări

CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT

Ca urmare, veniturile Mercedes-Benz au crescut cu 38.000 € pentru fiecare mașină, în 2019, și au ajuns la 54.000 € în 2021, iar la Audi au crescut de la 46.000 € în 2019 la 57.500 € în 2019. Tot potrivit datelor Stifel Bank.

Sursa: Financial Times

Dacă datele de la Mercedes-Benz și Audi arată exact atât de bine cum ai văzut mai sus, cei de la Audi s-au mișcat mult mai puțin la capitolul venituri. În medie, o mașină Audi aducea în 2019 un venit de 36.000 €, în 2021 a urcat doar până la 38.000 €.

La fiecare dintre producătorii auto, cheia succesului a venit din prioritizarea vânzărilor pe modelele cele mai profitabile. Uite, la Mercedes, spre exemplu, în lunile iulie, august, septembrie 2021, vânzările au scăzut cu 30%, dar încăsările au luat-o la vale cu un singur procent. Doar 1%.

Chiar dacă lanțurile de aprovizionare vor reveni la ceea ce știam înainte de pandemie, producătorii auto spun că vor păstra strategia dezvoltată în ultimii ani.

O parte din veniturile industriei, crescute substantial în ultimii 3 ani, se bazează și pe vânzările second-hand. La producător ajung, înapoi, mașini după 12-36 de luni de utilizare, un termen mult redus față de ceea ce se întâmpla înainte de pandemie. Cum numărul mașinilor noi produse e mult mai mic, se vând mai ușor, mai scump, deci mai bine pentru producător. Estimările din piața auto arată că cifrele de acum, în termen de producție, se vor păstra pentru cel puțin 2 ani de acum încolo.