Cât de afectate sunt restaurantele din Danemarca, după noile restricții impuse. Dezvăluirile unui bucătar român

  • Sunt 31.156 cazuri de COVID-19 în Danemarca.
  • Sunt 3.130 cazuri noi de coronavirus în ultimele 24 de ore.
  • Vlad Marcu este bucătar în Copenhaga, Danemarca.

După noile restricții apărute nu mai este niciun dubiu că HoReCa este în comă și nu sunt șanse prea mari să își revină. După o lună în care patronii de restaurante credeau ce-a fost mai rău s-a terminat, Orban le-a dat vestea că trebuie să își bage din nou afacerile în faliment. Asta se întâmplă în România.

Dar cum se prezintă situația în Danemarca, țară în care s-au impus noi măsuri, în ultimele trei săptămâni. Despre acest lucru a vorbit Vlad Marcu, bucătar român în Copenhaga.

Măsurile de protecție luate de autoritățile din Danemarca

Vlad Marcu: „Aici, în ultimele trei săptămâni, au fost introduse noi reguli în restaurante, mai exact, toți clienții și angajații trebuie să poarte mască de protecție în restaurant, iar lucrul acesta este de doar trei săptămâni ca o nouă restricție. Până acum, clienții și angajații puteau să lucreze în restaurante, cafenele, baruri fără mască de protecție, dar respectând regulile de distanțare, de igienă. În momentul acesta, multe restaurante, cafenele, baruri, industria HoReCa să zic așa, au un număr mare de clienți, chiar și restaurantul în care lucrez eu are un număr mare de clienți, care s-au adaptat foarte rapid la noile reguli de a purta mască de protecție în interiorul localurilor, iar populația din Danemarca respectă de îndată o nouă reglementare. Sunt foarte rare cazurile în care nu se respectă, dar majoritatea oamenilor respectă reglementările din partea guvernului”.

Cum s-au adaptat oamenii la noile restricții

„În restaurantele din lanțul în care lucrez eu, plus altele, nu am auzit de așa ceva, dar măsurile de igienă, de dezinfectare, de igienizarea mâinilor, regulile acestea mai stricte, sunt respectate peste tot. În toate localurile au fost mesaje informative, aspectele ce trebuiesc respectate la intrarea într-un local”, a completat Vlad Marcu.

Comparația cu situația HoReCa din România

„Este complicat, pentru că economia trebuie să funcționeze, motorul acesta trebuie să meargă mai departe. Când se oprește este destul de complicat, pe parte și de efort financiar din partea guvernului de a sprijini acești oameni, dar și pe partea angajatorilor care trec prin momente foarte dificile. E adevărat, și aici au fost restaurante care s-au închis, au dat faliment, nu au mai avut clienți, dar, per total, e o senzație bună aici. În România vorbesc și cu prieteni bucătari și spun că nu-i ușor. Sunt momente grele și pentru ei, proprietari și angajați”, a încheiat bucătarul român.