• EuroNCAP a testat cele mai populare dube de marfă din Europa
  • În cazul unui impact, mașina mai mică va fi avariată mai rău decât duba
  • Multe dube nu au sisteme de asistență electronică pentru șofer ca mașinile

Fugeau de colo-colo când tu nici nu aveai voie să ieși din casă și tot anul ți-au adus lucrurile pe care le-ai comandat online.

Dubele de marfă sunt eroii tăcuți ai unui an foarte ciudat. Sunt foarte multe pe străzi, dar te-ai gândit vreodată cât de sigure sunt într-un impact? EuroNCAP, care dă stelele de siguranță pentru automobile, a testat cele mai populare dube din Europa.

Concluzia specialiștilor este că mașina mică va suferi mereu mai mult, din cauza diferenței de gabarit.

Știi că electronica modernă poate evita un impact, dar numai dacă este prezentă, evident. Aici a descoperit NCAP o mare problemă. Spre deosebire de mașinile de pasageri vândute în Europa, dubele au foarte puține sau chiar deloc sisteme de asistență pentru șofer.

Recomandări

ISRAELUL A ATACAT IRANUL
CINE ÎNCEARCĂ SĂ-L ASASINEZE PE ZELENSKI?
UNDE MERGI AZI?
TEHERAN: IRAN NU PLĂNUIEȘTE UN RĂSPUNS
INS: PIAȚA REZIDENȚIALĂ SCADE
TAYLOR SWIFT CÂNTĂ DESPRE GÂNDURILE SUICIDARE

Renault Master și frații gemeni Nissan NV400 și Opel Movano au primit de la NCAP calificatul „nerecomandat”. În schimb, cele mai bune dube testate, Volkswagen Transporter; Mercedes Vito și Ford Transit, au sistemele de asistență similare cu cele de la mașini.