• Tim Cook, CEO-ul Apple, ar fi încheiat un acord de peste 275 de miliarde de dolari cu guvernul din China.
  • Apple a fost de acord să ajute firmele locale să construiască „cele mai avansate tehnologii de producție” și să investească „multe miliarde de dolari” în China.
  • Pentru aprobarea Apple Watch, compania a fost nevoită să modifice dimensiunea unor insule pe Apple Maps.

CEO-ul Apple, Tim Cook, ar fi ajuns la o înțelegere cu guvernul Chinei în 2016, pentru ca aceștia să rămână pe piața locală, notează Business Insider.

În total, acest acord, care s-a întins pe 5 ani, a fost estimat la peste 275 de miliarde de dolari. Apple a fost de acord să ajute firmele locale să construiască „cele mai avansate tehnologii de producție” și să investească „multe miliarde de dolari” în China.

Oficialii chinezi ar fi fost nemulțumiți de impactul Apple asupra economiei locale, iar acesta a fost modul lui Tim Cook de a rămâne pe piața locală. În caz contrar, cei de Apple ar fi fost supuși unor „represiuni”. Astfel compania s-a angajat „să crească împreună cu întreprinderile chineze pentru a obține beneficii reciproce și o situație de tipul win-win”, conform sursei citate. În schimb, China ar fi oferit Apple „suport și asistență” la nevoie.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Mai mult de atât, liderii chinezi ar fi „forțat” compania cu sediul în SUA chiar înainte de acest acord. În 2015, China ar fi insistat ca Apple să modifice mărimea insulelor Diaoyu și Senkaku, disputate cu Japonia, în cadrul serviciului Apple Maps. Astfel, aceste insule ar fi fost reprezentate mult mai mari decât mărimea lor „naturală”. Dacă nu s-ar fi conformat, China nu ar fi aprobat dispozitivul Apple Watch pe piața locală.

Astfel, de-a lungul anilor, Apple a făcut mai multe investiții în China în urma acestui acord. Cel mai recent, ar fi implicat mai multe companii locale în producerea telefoanelor iPhone 13. În schimb, țara asiatică a devenit una dintre cele mai importante piețe pentru compania condusă de Tim Cook. În prezent, aproximativ 20% din vânzările Apple la nivel global provin din China.