• Piaţa s-a mutat pe Facebook, acolo unde se cumpără fructe şi legume de la producătorii locali
  • Îţi faci abonament şi primeşti comanda direct la uşă
  • Un studiu arată că, în starea de urgenţă, oamenii au preferat piaţa locală în defavoarea supermarket-urilor

În pandemie, cererea de legume și fructe de la producătorii locali a crescut semnificativ. Piața s-a mutat pe Facebook și cererile au curs.

Ți-o spune Liviu Baltă, care e administratorul celei mai mari ferme din județul Cluj. Abia mai face față acum cererii.

Clienții lui și-au făcut abonamente ca să primească direct la ușă cutii cu câte 30 de legume și verdețuri pentru care plătesc 65 de lei.

Recomandări

FII BOGAT ÎN ROMÂNIA
MATTY HEALY, DESPRE ALBUMUL LUI SWIFT
DE LA GOYA LA... YOGA
ZIUA INTERNAȚIONALĂ A STRIGĂTULUI
CHETĂ PENTRU SPORTIVII ROMÂNI
BLIKEN AJUNGE ÎN CHINA

”Avem cutia săptămânii pregătită. Aici aveţi o legătură de mangolt, avem două legături de ridichi, avem de asemenea o cutie de paste artizanale din grâu de aici de la ferma noastră, o sticlă de sirop de soc, dulceaţă de afine şi silvoiţă”, a declarat Liviu Baltă, administrator Colina Farms, pentru Aleph News.

“Am dezvoltat produse noi ca şi ouăle free range, caş, telemea de oaie, lapte pasteurizat, produse apicole, siropuri, sucuri. Din 2016 modelul nostru de fermă a fost să ducem produsele noastre ambalate în cutie la clienţii noştri la domiciliu sau la birou. Pandemia ne-a prins într-un fel pe val pentru că noi deja aveam modul construit. Potenţialul de creştere pentru noi ar fi fost de trei ori mai mare, dar am fost limitaţi la capacitatea de producţie”, a mai spus el.

Odată cu starea de urgență, să știi că ai ajutat micile magazine, măcelăriile și piețele să-și mărească veniturile.

Un studiu realizat de Academia Română pe zona carantinată din Suceava arată că oamenii nu s-au mai dus atât de mult la supermarket după data de 16 martie. Astfel, numărul celor care au ales să cumpere produse proaspete de la producători a ajuns la 60%.