Cum a reușit Nike să aibă cel mai bun trimestru de la înființare

„For once, Don’t Do It“. Nike, reclamă virală împotriva rasismului VIDEO Sursă foto: Hepta, Mediafax Foto
  • Nike a înregistrat vânzări record – peste 12 miliarde de dolari; precum și 1,5 miliarde de dolari profit
  • Comparativ, în același trimestru al anului trecut, compania a pierdut 790 de milioane de dolari
  • „Sunt vremuri în care brandurile puternice pot deveni mai puternice și, în fiecare trimestru, această realitate devine și mai clară”, a spus CEO-ul Nike

Nike a înregistrat vânzări record – peste 12 miliarde de dolari; precum și 1,5 miliarde de dolari profit. Asta doar în trimestrul martie-mai, informează Wall Street Journal.

Comparativ, în același trimestru al anului trecut, compania a pierdut 790 de milioane de dolari.

„Sunt vremuri în care brandurile puternice pot deveni mai puternice și, în fiecare trimestru, această realitate devine și mai clară”, a spus CEO-ul Nike, John Donahoe.

Totuși, succesul la acest nivel nu este întâmplător și nu a depins doar de ieșirea din pandemie. Compania a început reforma internă în urmă cu patru ani și a schimbat unul dintre elementele esențiale – comunicarea dintre departamente. Business Insider a analizat 5 motive datorită cărora Nike a reușit să ajungă la o asemenea performanță.

  1. Oamenii vor să redevină sau să rămână activi după un an greu; în același timp, lumea se bucură și sunt încântațoi să își cumpere lucruri noi
  2. Comercianții au cumpărat și continuă să cumpere multe produse Nike, având în vedere reputația companiei
  3. Pasionații pun preț pe ediții limitate și articole de colecție
  4. Nike a eliminat mulți dintre comercianții terți, precum Amazon. Compania a început să vândă direct către oameni, iar acest lucru creează o conexiune între brand și consumator
  5. Aplicația și ecosistemul căruia îi pune bazele – un obiectiv pe termen lung – dar care acum a ajuns la 300 de milioane de utilizatori în întreaga lume

Având în vedere aceste aspecte, adăugate la o mai bună organizare a companiei, Nike vrea să rămână pe primul loc când vine vorba de articole sportive, punând în același timp accent pe viitor.