• S-au redeschis restaurantele la interior la o capacitate de 30%
  • Bogdan și Mircea au trei restaurante și au supraviețuit în 2020 cu delivery
  • Cei doi asociați au avut până acum peste 50 de angajați, din cei 130, în șomaj tehnic
  • În 2020, HoReCa a pierdut 1 miliard de euro din încasări

Redeschiderea restaurantelor vine ca o gură de aer pentru HoReCa. Bogdan Zaharescu și Mircea Panache au două restaurante în București și unul în Iași. Spun că serviciul de delivery a fost salvarea afacerii lor în pandemie. Iar acum speră că treptat vor putea funcționa ca înainte.

Bogdan Zaharescu, administrator restaurant Vivo: „Dezinfectăm permanent zonele comune, băile, suntem foarte atenți ca clineții să poarte măști în zoneele comune, angajații la fel – obligatoriu mască, mănuși. (…) Eu sper să țină, să nu se mai închidă.”

Mircea Panache, administrator restaurant Vivo: „Am reușit să trecem pe livrări, deși noi inițial nu am avut serviciul ăsta. Am pierdut enorm. A fost un an greu, ne bucurăm că s-a terminat. Se putea și mai rău. Așteptăm un 2021 mai bun!”

Recomandări

CINE AR CANDIDA PENTRU ȘEFIA C.E.
NOU COD PENTRU SCHENGEN
NE LIPSEȘTE EDUCAȚIA FINANCIARĂ?
NE-A SALVAT VACCINUL?
CIOLACU: COALIȚIA NU SE RUPE
O ROMÂNCĂ ARBITREAZĂ LA UEFA

Cei doi antreprenori au aproape 130 de angajați. 50 dintre ei au fost în șomaj tehnic. Florin e ospătar și cât timp restaurantul a fost închis, a pregătit comenzile pentru delivery.

Florin, angajat: „Am lucrat și în timpul pandemie ca ajutor aici la programul nostru de delivery. Am avut momente în care am vrut să-mi schimb jobul.”

Și clienților le era dor să iasă la restaurant. Sebatian fost în mai multe țări și a văzut cum au stat lucrurile acolo.

Sebastian, client: „Personal, consider că a fost o decizie întâziată foarte mult timp. În perioada pandemiei am continuat la acele terase care au fost deschise sau în afara țării. Am mers mult afară, în speranța că acolo sunt lucrurile mai bune.”