Cum să păstrezi starea de bine la birou. Recomandările unui specialist HR

  • 45% dintre angajați au notat cu 6 din 10 echilibrul dintre muncă/viață personală
  • 17% dintre salariați spun că mediul de lucru este unul rigid
  • 43% din angajați spun că în compania lor nu se desfășoară programe CSR
  • 18% din angajați spun că mediul lor de lucru este unul toxic
  • 4 din 10 angajați au o relație strict profesională cu colegii lor

Salariații români nu mai au încredere în companiile pentru care lucrează. 62% dintre ei spun că, la locul de muncă, nimeni nu se mai preocupa de starea lor de bine, altfel decât la nivel declarativ. Asta arată un sondaj făcut de site-ul Undelucrăm.ro la care au participat peste 2.100 de angajați.

Cosmin este antreprenor și are o echipă cu 30 de angajați. În fiecare an organizează team-building-uri, la munte cât și la mare. Mai mult, înainte de orice decizie majoră în companie, el cere feedback-ul echipei.

Încurajăm sportul, fiecare membru din echipă are un buget alocat de către companie pentru a merge la mișcare la sală. Programul este oarecum flexibil. Nu sunt task-uri, nu este monitorizat, nu trebuie să ieși cu cartelă, nu trebuie să îți pui amprenta să vedem care cât a stat“, spune Cosmin Daraban, antreprenor.

Totuși, responsabilitatea de a te simți bine la locul de muncă este și a ta, spune Gina Matei, specialist în resurse umane. Tu trebuie să știi ce limite impui și ce anume îți dorești. În acest fel, îi ușurezi și munca angajatorului tău.

„În momentul în care eu îmi asum responsabilitatea pentru partea mea și la fel vin și spun ceea ce pot să ofer în cadrul acelei relații dar la fel de bine vin și cer ceea ce eu am nevoie să se întâmple creez un mediu de lucru propice“, spune Gina Matei, employee coach.