Cum vrea să-și protejeze Italia supermașinile de interzicerea motoarelor cu combustie internă

Sursa Foto: Hepta
  • Italia poartă negocieri cu Uniunea Europeană să-și protejeze producătorii de supermașini.
  • Guvernul italian susţine pe deplin angajamentul Europei de a reduce emisiile.
  • Comisia Europeană şi-a anunţat planurile de a elimina treptat vânzările de maşini noi cu motor cu combustie internă până în 2035.
  • Numărul vehiculelor afectate de o scutire ar reprezenta o fracţiune a pieţei de milioane de maşini.

Italia poartă negocieri cu Uniunea Europeană cu privire la posibilitățile de a-și putea proteja producătorii de supermașini, inclusiv Ferrari și Lamborghini, de la renunțarea planificată a autovehiculelor cu motoare cu combustie internă până în anul 2035, susține un ministru din cadrul guvernului lui Mario Draghi, relatează Bloomberg.

În timp ce guvernul italian susţine pe deplin angajamentul Europei de a reduce emisiile prin eliminarea treptată a motoarelor cele mai poluante, „pe piaţa gigantică a autovehiculelor există o nişă şi există discuţii în curs cu Comisia Europeană” cu privire la modul în care noile norme se vor aplica producătorilor de automobile de top, care vând un număr mult mai mic de vehicule decât producătorii obişnuiţi, a declarat Roberto Cingolani, ministrul tranziţiei ecologice, într-un interviu acordat Bloomberg TV la Forumul Ambrosetti din Cernobbio, Italia.

„Aceste maşini au nevoie de o tehnologie foarte specială şi au nevoie de baterii pentru tranziţie”, a spus el. „Un pas important este că Italia devine autonomă în producerea de baterii de înaltă performanţă şi de aceea lansăm acum un program pentru a instala în Italia o unitate de producţie la scară foarte mare pentru baterii.”

Când a fost luată inițiativa UE pentru motoarele cu combustie internă?

În iulie, Comisia Europeană şi-a anunţat planurile de a elimina treptat vânzările de maşini noi cu motor cu combustie internă până în 2035, ca parte a efortului regiunii de a reduce emisiile care contribuie la încălzirea globală. Această cronologie este o provocare pentru producătorii de automobile de lux care produc vehicule cu motoare puternice care emit niveluri de poluare peste medie.

Aceşti producători de autovehicule au vânzări semnificativ mai mici, care limitează economiile care pot fi obţinute prin transformarea instalaţiilor de producţie. Un purtător de cuvânt al Comisiei Europene nu a răspuns imediat la o cerere de comentarii.

Care va fi efectul măsurilor anti-poluare?

Numărul vehiculelor afectate de o scutire ar reprezenta o fracţiune a pieţei de milioane de maşini, a declarat Cingolani, fost director neexecutiv al Ferrari, pentru Bloomberg. Ferrari a vândut în jur de 9.100 de vehicule în 2020, în timp ce vânzările Lamborghini s-au cifrat în jur de 7.400 de unităţi.

„Este un lucru pe care îl discutăm cu alţi parteneri din Europa şi sunt convins că nu va exista o problemă.”

Ferrari ar fi printre cei mai emblematici producători de supermașini care ar beneficia de o posibilă scutire de la ţinta de eliminare. Compania încă nu produce un vehicul complet electric şi a încetinit adoptarea electrificării. Un purtător de cuvânt al Ferrari a refuzat să comenteze comentariile lui Cingolani.

Producătorul italian va dezvălui primul său vehicul care funcţionează în totalitate pe baterii în 2025, a declarat preşedintele John Elkann la începutul acestui an. În schimb, Taycan-ul complet electric al Porsche a fost lansat din 2019. Ferrari va începe vânzările primului său SUV, Purosangue, în 2022 – la ani după intrarea pe piaţă a lui Bentayga Bentley şi Urus Lamborghini.