• Dacia a lansat conceptul Bigster pentru un SUV de 7 locuri.
  • Data de lansare este estimată la 2025.
  • Dacia are și o siglă nouă, potrivită cu planurile de electrificare.

Cea mai mare Dacia de până acum este în alt segment de piață, în care Dacia nu a mai avut mașini.

Mai mari vor fi și prețurile, o majorare de 30%. În premieră, motorul diesel este înlocuit de cel electric, iar caroseria este realizată din materiale reciclate.

Dacia are și o siglă nouă, potrivită cu planurile de electrificare din următorii ani.

Recomandări

DUMINICA ASTA DU-TE LA VOT ȘI PUNE ȘTAMPILA PE ALB, ADICĂ PE NICIUNUL, SĂ VADĂ CĂ EXIȘTI!
100K VOTEAZĂ ÎN DIASPORA
RĂSPUNSUL MAE
FRAUDĂ LA VOT?
SUFERI DE BURNOUT?

În 1999 Renault a cumpărat Dacia de la statul român după ce au colaborat și în perioada comunistă.

Astfel a început o poveste incredibilă de succes. Din 2004 de la lansarea Logan, Dacia a vândut 7 milioane de mașini în 44 de țări. Până să fie preluată de francezi, vânduse sub 2,5 milioane de mașini.

După ce a resuscitat Dacia, Renault speră să dea lovitura cu o altă marca născută în comunism, Lada. Dacia și Lada formează acum o divizie în cadrul grupului Renault.

Lada, perfectă de la început – e o poantă pe internet despre celebra marcă sovietică.

„Cu această mașină am încălcat câteva reguli”

„Cu această mașină am încălcat câteva reguli. De exemplu, nu vei găsi bucăți de crom sau aluminiu vopsite, nici la exterior, nici în interiorul mașinii. Le-a înlocuit cu materiale reciclate și nevopsite cu un aspect specific și atrăgător. Asta oferă designului o tentă modernă și cool”, a spus Alejandro Mesonero-Romanos, Dacia Design Director.

Un specialist în branding, despre logo-ul Dacia

„Logo-ul prima dată mie mi-a sugerat, să zic așa, un circuit electric. Stilizarea unui circuit electric. Apoi, dacă stai să te uiți atent, dar nu cred că asta a fost intenția lor, am putea să spunem că merge spre un motiv tradițional. Mi-a sugerat trecerea asta spre electric”, a spus Vlad Fiscuțeanu, specialist branding.

Imagini cu Bigster, noul model Dacia

Grupul Renault a prezentat astăzi imagini cu Bigster, noul model Dacia, un SUV de 4.6 metri lungime, de care s-a vorbit intens în ultimul an. Totodată, Renault a dezvăluit și noul logo al Dacia, dar și cum va arăta strategia de viitor pentru marca românească.

Miza francezilor este de a veni cu maşini mai mari şi mai competitive, iar în centrul mărcii Dacia va sta un nou SUV de dimensiuni compacte – de 4,6 metri lungime, construit pe aceeaşi platformă tehnică precum noile Logan, Sandero şi Renault Captur şi Clio – CMF B.

În comparație, actualul model Duster are 4.34 metri lungime.

„Preţul mediu la Dacia va creşte cu 30% datorită noului portofoliu. Deja am început acest lucru cu noul Sandero, va continua cu noul Spring electric şi viitorele modele”, a spus Denis le Vot CEO Dacia Lada business unit în cadrul Grupului Renault.

„Conceptul Dacia Bigster exprimă viitoarea evoluţie a mărcii. Este un vehicul care oferă ceea ce este esenţial, evocând spiritul de aventură şi aducând în plus o tuşă „cool”. Bigster este dovada faptului că un vehicul accesibil poate fi şi atractiv. Noi, cei de la Dacia, credem acest lucru iar dovada este conceptul prezentat azi”, spune Alejandro Mesonero-Romanos, director de design Dacia.

Mai mult, viitorul SUV Dacia va veni cu un sistem hibrid de propulsie şi va putea fi echipat cu sisteme alternative de propulsie.

Conceptul Bigster prefigurează deschiderea gamei Dacia către noi orizonturi

„Dacia va continua să propună clienţilor modele fiabile, la cel mai bun preţ. Odată cu crearea noului business unit Dacia-Lada, vom exploata la maxim potenţialul platformei modulare CMF-B, vom deveni mai eficienţi şi vom creşte calitatea, competitivitatea şi atractivitatea produselor noastre. Avem aşadar toate atuurile pentru a ne dezvolta spre noi orizonturi. Conceptul Bigster este un indiciu pentru calea pe care o vom urma”, spun cei din companie.

Dacia a vândut începând din 2004 peste 7 milioane de vehicule în 44 de ţări, multe din modelele sale fiind bestseller în segmentul lor. Astfel, în Europa, Sandero este în ultimii ani cel mai vândut model către clienţii particulari în timp ce Duster este cel mai vândut SUV către aceeaşi categorie de clienţi.