Interzicerea petrecerilor private adâncește criza economică din industria HoReCa. Ce spune liderul Federației Industriei Hoteliere

  • Hotelierii iau în calcul organizarea revelionului cu maxim 20 de persoane
  • Aceştia spun că se vor pregăti cu câteva săptămâni înainte din cauza incertitudinilor
  • În anii trecuţi, Halloween-ul le aducea cu 30% mai mulţi clienţi faţă de o zi normală

E 2 noiembrie și, în alți ani, în perioada asta, o întrebare devenea obsedantă. „Tu ce faci de Revelion?” Anul acesta un lucru este sigur: cel mai des răspuns pe care îl vei auzi sau îl vei oferi va fi „stau acasă”.

Dar acest lucru înseamnă o gaură în economie, spre exemplu în industria hoteleiră. Călin Ile, liderul Federației Industriei Hoteliere, spune că ia în calcul petreceri mici, cu un număr limitat de persoane. Nici pe astea nu se poate baza, pentru că turiștii se tem de virus.

Călin Ile, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România: „E greu de imaginat cum va arăta revelionul pentru că avem pe de o parte temerile manifestate de clienţi, de turişti şi avem aceste restricţii impuse de autorităţi. Vom contura Revelionul undeva cu 2-3 săptămâni. Mai multe petreceri în aceeaşi locaţie, dar petreceri mici, de câte 20 de persoane, în fiecare sală dintr-un hotel sau într-un centru de conferinţe.”

Beatrice e o studentă care ne-a spus că a renunțat la planurile de revelion pe care le avea încă din martie. Nu ia în calcul nicio plecare. Preferă să-și țină familia în siguranță.

Beatrice Antonievici, studentă: „În situaţia actuală, chiar nu mă gândesc. Nu vreau să mă risc nici eu, nici pe cei dragi. Nici prietenii mei nu vor să ne riscăm. Anul acesta chiar luăm pauză. O petrecere şi o seară, ne punem sănătatea în joc. Noi ne distrăm o seară, dar după mă întorc acasă, mă întorc la ai mei, merg în vizită poate la bunici.”

Și Halloween-ul s-a speriat de virus. Cifrele din 2020 sunt doar o fantomă a anilor trecuți. Nu există antreprenor din HoReCa în acest moment care să își frece mâinile a mulțumire. În fiecare an, sărbătoarea le aducea cu 30% mai mulți clienți față de o zi normală.

Călin Ile, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România: „Se pierd bani în fiecare zi, se pierd bani mulţi în special în aceste ocazii cum e Halloween-ul, cum va fi 1 Decembrie. Sighişoara făcea venituri foarte bune, erau pline toate hotelurile şi restaurantele, Branul, Braşovul, Curtea de Argeş. Şi chiar în Bucureşti.”