• Anul trecut s-au deshis în România 421 de unități noi de tip hypermarket, supermarket, proximitate modernă și cash and carry
  • În 2021 jucătorii din comerțul modern vor deschide circa 400 de magazine noi
  • Vor scoate din buzunare între 700 și 800 de milioane de euro pentru investiții în expansiune, logistică și modernizări, conform estimărilor ZF

Pandemie, pandemie, dar nu și pentru investițiile în supermarket-uri. Apetitul crescut de consum al românilor a dus la deschiderea de noi supermarket-uri, magazine de discount, de proximitate modernă și cash and carry, urmate de hipermarket-uri. Astfel, România va fi pusă pe harta comerțului modern.

În 2021 jucătorii din comerțul modern vor deschide circa 400 de magazine noi. Pentru asta vor scoate din buzunare între 700 și 800 de milioane de euro pentru investiții în expansiune, logistică și modernizări, conform estimărilor ZF pe baza datelor transmise de companii. Anul acesta în România se vor deschide 24 -25 de unități noi, pe lângă faptul că se vor mai construi și depozite.

În 2020, pe fondul pandemiei de COVID-19 și cererea pentru alimente a fost mai mare. Astfel s-au deshis în România 421 de unități noi de tip hypermarket, supermarket, proximitate modernă și cash and carry. A fost al doilea cel mai bun an pentru expansiune după 2019. Deschiderea acestor magazine nu înseamnă doar că românii au un apetit crescut, dar și noi locuri de muncă.

Recomandări

PUTIN: VOM DOBORÎ TOATE AVIOANELE F-16 TRIMISE UCRAINEI
SBF PRIMEȘTE 25 DE ANI DE ÎNCHISOARE
ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
ȘTII DE VREME? VINE VARA-N TOATĂ ȚARA
MOLDOVA SE PREGĂTEȘTE DE ADERARE
ROTAȚIA PĂMÂNTULUI A ÎNCETINIT

Anul trecut cam cele mai mari bugete au fost alocate de către Kaufland – circa 300 milioane de euro și LIDL peste 200 milioane de euro. În 2021, atât expansiunea celor două rețele continuă, cât și a altor unități de gen, respectiv Penny, Mega Image și Profi. România se va apropria astfel de 4.000 de astfel de magazine.