• Angajatorii din clădirile de birouri îşi securizează lifturile doar pentru angajaţii lor sau interzic folosirea lifturilor.
  • Ca să evite răspândirea virusului, firmele au schimbat ventilaţia din lift.
  • În unele zone din SUA, angajaţii folosesc o aplicaţie ca să cheme liftul cu telefonul.

Te-ai întors la birou, dar nimic nu mai este la fel ca înainte de pandemia de coronavirus. Stai la distanţă de colegi, vorbeşti prin mască şi te speli obsesiv pe mâini.

Până şi mersul cu liftul s-a schimbat. De exemplu, o companie de retail din Bucureşti, din zona Floreasca – renumită ca fiind zona corporatiștilor – a cerut administratorilor clădirii, acolo unde are sediul, un ascensor doar pentru angajaţi săi. De ce? Pentru ca aceștia să nu mai intre în contact cu necunoscuţi.

O firmă de IT a interzis folosirea lifturilor pentru că în spaţiul mic şi neaerisit pericolul de contaminare este foarte mare.

Recomandări

CINE AR CANDIDA PENTRU ȘEFIA C.E.
NOU COD PENTRU SCHENGEN
NE LIPSEȘTE EDUCAȚIA FINANCIARĂ?
NE-A SALVAT VACCINUL?
CIOLACU: COALIȚIA NU SE RUPE
O ROMÂNCĂ ARBITREAZĂ LA UEFA

Dincolo de Ocean, în Statele Unite, angajaţii cheamă ascensorul cu ajutorul unei aplicaţii, ca să nu mai atingă butoanele pe care pune mâna toată lumea.

„Există deja lifturi în care etajele respective sunt proiectate ca nişte imagini luminoase şi trebuie să ţii doar mâna în dreptul acelei cifre”, a spus Marian Popa, Directorul General al unei companii de IT.

„Unii dintre proprietari au mers până la ideea de a pune în lifturi inclusiv device-uri care curăţă aerul. Există o firmă de tineri români care au făcut nişte device-uri, ca nişte boxe: niște sisteme de curăţare a aerului din încăperi relativ mici, cu suprafeţe mici de până la 20-30 de metri pătraţi, prin care iau aerul şi-l filtrează, chiar dacă sunt oameni înăuntru”, au explicat Papanicu Duglas, Facility Manager.