•           Încă din luna martie s-au înregistrat scăderi în ceea ce privește vânzările de maşini noi

•           Un consilier în vânzări spune că numărul cererilor a scăzut anul acesta cu 60-70%  

•           După Paşte, peste 80.000 de salariaţi din industria auto vor reveni la muncă 

Recomandări

ZIUA FEMEILOR DIN MUZICĂ
CÂND ADERĂ MOLDOVA LA UE
CUM ÎNVINGE EUROPA CRIZA ENERGETICĂ
PRĂBUȘIREA PODULUI DIN BALTIMORE
CILLIAN MURPHY DEVINE VEGAN
GOSLING ÎȘI FACE COMPANIE DE PRODUCȚIE

 Criza COVID-19 a afectat pe toată lumea, inclusiv industria auto, care în perioada aceasta a înregistrat scăderi mari în privința vânzărilor de maşini noi.

Încă de la începutul lunii martie ne-am confruntat cu o cerere mai scăzută pe segmentul vânzărilor auto. Punem în balanţă şi faptul că este activ programul Rabla şi mai vin cereri pe maşinile noi. Undeva la 60-70% este mai mică cererea faţă de aceeaşi perioadă a anilor trecuţi”, spune Bogdan Martinescu, consiler vânzări auto.

O posibilă explicație e că nu mai e așa ușor să iei un credit pentru mașină, în perioada asta: “În discuţiile cu clienţii noştri, fie că sunt persoane fizice sau juridice, aceştia ne spun că se confruntă şi cu birocraţia băncilor, între ghilimele, şi anume, faptul că multe bănci refuză să mai contracteze credite sau leasing în această perioadă”, a dezvăluit Bogdan Martinescu.

Şi cel mai mare dealer auto din România se confruntă cu probleme. Dan Grigore, director general Auto Cobălcescu explică: “Dacă vorbim de new business, de interes nou de a achiziţiona maşini, acesta este mult mai redus”.

După Paşte, o treime dintre cei 230.000 de angajaţi din industria auto vor reveni la muncă pentru a relua producţia de componente şi de autovehicule, dar acest lucru nu e suficient, scrie Ziarul Financiar. Pentru o revenire completă a acestei industrii, şi showroom-urile auto ar trebui să îşi reia activitatea. Dealerii auto din Germania, Spania şi Italia au început demersuri astfel încât activitatea din showroomuri să fie reluată.