Un fost angajat Amazon spune că aproape şi-a pierdut casa după ce a fost concediat de către un algoritm al companiei

Sursa foto: Profimedia
  • Neddra Lira nu şi-a mai putut plăti ipoteca, iar maşina i-a fost la scurt timp confiscată.
  • Cadourile de Crăciun pentru copiii fostei angajate Amazon se aflau în interiorul automobilului.
  • Programul Amazon Flex spune că şoferii trebuie să îşi folosească propriile lor vehicule.

După trei ani în care a lucrat pentru serviciul de livrări Amazon Flex, Neddra Lira, în vârstă de 42, spune că a fost concediată brusc în luna octombrie a anului trecut, potrivit Business Insider.

Drept rezultat, Neddra Lira nu şi-a mai putut plăti ipoteca, iar maşina i-a fost la scurt timp confiscată în condiţiile în care cadourile de Crăciun pentru copiii fostei angajate Amazon se aflau în interiorul automobilului. Cadourile au fost ulterior donate.

„Aproape mi-am pierdut casa”, spune ea, având în vedere că jobul ei secundar – şofer de autobuz – se afla în incertitudine în toamna lui 2020, când majoritatea elevilor învăţau de acasă, iar măsurile de lockdown erau în plin efect.

Programul Amazon Flex spune că şoferii trebuie să îşi folosească propriile lor vehicule, rutele de livrare fiind alese prin intermediul unei aplicaţii asemănătoare cu platforma Uber.

Înainte să fie concediată, Lira a obţinut un calificativ „perfect” de angajat în cadrul aplicaţiei Amazon Flex, arată capturile de ecran obţinute de Bloomberg, care fac parte din sistemul de monitorizare al şoferilor prezenţi în program.

Apoi, pe 2 octombrie, Lira a primit un mail care îi transmitea că a violat termenii serviciului şi nu „va mai putea participa în programul Amazon Flex”. După săptămâni întregi de email-uri şi apeluri, cazul fostei angajate Amazon a fost evaluat şi respins de o serie de angajaţi pe care nu i-a întâlnit niciodată.

Momentan nu este clar ce a cauzat concedierea, însă şoferii Amazon Flex au semnalat mai multe probleme ale algoritmilor prezenţi în program.