- Consumatorii americani și-ar fi pierdut din farmecul de a cheltui.
- Vânzările cu amănuntul au scăzut cu 1,9% în luna decembrie în SUA.
- Rapoartele arată că scăderea este cea mai accentuată din ultimele zece luni.
O triplă lovitură a Omicron, a penuriei și a inflației a afectat vânzările cu amănuntul în Statele Unite ale Americii în luna decembrie deoarece puternicii consumatori americani și-ar fi pierdut din farmecul de a cheltui.
Advertisment
Vânzările cu amănuntul și serviciile de alimentație publică din SUA au scăzut cu 1,9% în decembrie, arată o estimare avansată a Departamentului american al Comerțului. Aceasta este cea mai accentuată scădere din ultimele zece luni și urmează după luna noiembrie, când vânzările cu amănuntul au crescut cu 0,2 procente revizuite. Unii analiști spun că penuria continuă și creșterea prețurilor pe care le alimentează sunt principalii factori care apasă asupra cheltuielilor de consum, care determină aproximativ două treimi din creșterea economică a SUA.
„Prăbușirea cu 1,9% a vânzărilor cu amănuntul în decembrie, pare să reflecte în principal impactul continuu al prețurilor mai mari și al penuriei asupra consumului, valul Omicron având doar un impact modest”, a declarat Micheal Pearce, economist senior pentru SUA la Capital Economics, într-o notă adresată clienților.
Recomandări
În mod normal, luna decembrie este o lună puternică pentru vânzările cu amănuntul, dar sezonul de cumpărături de sărbători, care este foarte important, a început mai devreme anul trecut deoarece consumatorii au primit mesajul că blocajele din lanțul de aprovizionare ar putea provoca pagube în listele lor de cadouri.
„Cumpărăturile anticipate de sărbători, determinate de îngrijorările legate de lanțul de aprovizionare, de prețurile mai mari și de răspândirea Omicron, au dus la o surprinzătoare recesiune a vânzărilor cu amănuntul în decembrie”, a declarat Lydia Boussour, economist principal pentru SUA la Oxford Economics.
Omicronul a declanșat un val de muncitori care au apelat la concediu medical, precum și anulări de zboruri și evenimente. Se așteaptă ca coronavirusul, precum și inflația în creștere și penuria continuă de materiale și de lucrători, să cântărească creșterea în ultimele trei luni din 2021.
„Cheltuielile de consum vor rămâne piatra de temelie a creșterii economice în acest an, dar traiectoria pe termen scurt va fi agitată pe fondul creșterii cazurilor Omicron”, a declarat Boussour.
.
Partenerii noștri