Veniturile platformelor de food-delivery au crescut considerabil în vremea pandemiei

Sursă foto: Profimedia
  • Peste o mie de noi restaurante au încheiat contracte cu aplicaţiile de food delivery în timpul stării de urgenţă
  • Numărul de livratori s-a dublat în cazul unor platforme
  • Produsele de tip fast food, în topul preferinţelor

Poate că ai învăţat să găteşti sănătos de când lucrezi de acasă, dar sigur nu îţi comanzi salate de la restaurant. O arată încasările platformelor de food delivery, care şi-au rotunjit afacerile pe seama comenzilor de pizza, burger, paste şi shaorma. Comisioanele încasate de companiile care administrează aceste platforme formează o piaţă de 10-15 milioane de lei anual, potrivit calculelor Ziarului Financiar.

Camelia, utilizator al aplicaţiilor de food delivery, spune că a cheltuit în jur de 1.200 lei lunar pe mâncare comandată de când sunt restricţii, mult mai mult ca înainte.

”Preferam să îmi comand pentru că mi-era mult mai uşor.Simţeam nevoia să mănânc mult mai mult pentru că eram stresată, eram obosită.Îmi comandam mult mai mult în timpul acela”, a declarat Camelia, utilizator al aplicaţiilor de food-delivery.

„Am avut restaurante, în pandemie, care au fost în campanie cu noi, care au crescut şi cu 2-300%. În momentul în care s-a declarat stare de urgenţă, automat s-au închis cam 30% din restaurante. Evident te-ai aştepta ca şi numărul de comenzi să scadă în acelaşi procent, dar nu s-a întâmplat. Cererea s-a redistribuit către restaurantele care au rămas deschise. Am reuşit să recrutăm foarte mulţi utilizatori noi, mai mulţi decât de obicei clienţii care înainte mâncau la restaurant şi erau clienţi de dine in n-au mai avut opţiunea asta şi singura opţiune de a mânca în oraş era delivery.”,a declarat Alexandru Ion, directorul de marketing al unei companii de fodd-delivery.