• 15% dintre tinerii români declară că au peste trei apropiați de vârsta lor cu care discută.
  • 24% au o persoană adultă cu care să discute.
  • Tinerii își iau informațiile despre ce îi interesează de pe internet, deși TV-ul menține un procentaj mare, de 31%.

1 din 10 adolescenți și tineri nu are nicio persoană apropiată, adultă sau de vârsta lor, cu care să poată discuta despre relații romantice și sexualitate, potrivit datelor studiului In a relationship – Iubirea și abuzul la Gen Z & Alpha” realizat de Fundația Friends for Friends și Reveal Marketing Research. De asemenea, 17% dintre respondenți au o singură persoană de vârsta lor cu care pot vorbi despre relații romantice și sexualitate.

15% dintre tineri declară că au peste trei apropiați de vârsta lor cu care discută, 24% au o persoană adultă cu care să discute, 17% pot vorbi cu mai mult de trei persoane adulte despre relații și sexualitate, iar 15% se simt confortabil să discute cu mai mulți oameni.

Studiul In a relationship – Iubirea și abuzul la Gen Z & Alpha” este reprezentativ la nivel național și a fost realizat în aprilie – mai 2024, pe un eșantion de 403 tineri cu vârste cuprinse între 14 și 25 ani, utilizatori de internet (metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviews). 52% dintre respondenți sunt fete.

Recomandări

PUTIN ACCEPTĂ ARMISTIȚIUL
ZELE: EUROPA TREBUIE SĂ NEGOCIEZE
PAPA NU MAI VREA RĂZBOI
COMISIA CRITICĂ ALEGERILE COMASATE
CÂT TE COSTĂ EDUCAȚIA
CINE A FURAT TEZAURUL?

Tinerii își iau informațiile despre ce îi interesează de pe internet, deși TV-ul menține un procentaj mare, de 31%. Astfel principalele surse de informare sunt YouTube (58% dintre mențiuni), Instagram (43%), TikTok (43%), Facebook (39%), TV (31%), site-uri românești (26%), influenceri și creatori de conținut (21%), site-uri din străinatate (16%), Discord (7%) și radio (7%).

Fetele aleg în special Youtube – 54%, Instagram – 50% și Tik-Tok – 48%, în timp ce băieții preferă ca sursă de informare Youtube – 63%, TikTok (37%) și Facebook – (tot 37%).

Fetele utilizează mult mai des decât băieții ca surse de informare Instagram (50% comparativ cu 35% în cazul băieților) și TikTok (48% fete vs. 37% în cazul băieților), în timp ce băieții menționează mult mai frecvent site-urile românești ca sursă de informare (32% față de 21% în cazul fetelor).

Citește și