• Noul curriculum pentru liceu să includă la uman Știința datelor care include modelare matematică, statistică și probabilități, propune organizația Aspire Teachers.
  • „Dacă, din constrângeri de timp, aceasta nu poate face parte din trunchiul comun și la profilul umanist, o soluție poate fi un program de matematici aplicate”, susțin profesorii organizației.
  • Aceștia avertizează că, „prin prisma profilului absolventului, un set esențial de competențe îl reprezintă alfabetizarea științifică și matematică”.

Aspire Teachers cere ca toți liceenii să aibă expunere la matematică și științele exacte, indiferent de profil. Organizația susține că actualul sistem exclude elevii de la uman și vocațional de la competențe esențiale în era digitală. În plus, este propusă eliminarea „Săptămânii Verzi”, care este percepută ca o vacanță pentru elevi și o povară birocratică pentru profesori. Alternativa? O „Școală Altfel” axată pe proiecte.

Radu Szekely, expert în educație: „Este nevoie de matematică aplicată pentru toată lumea și nu cred că este o problemă dacă se face matematică aplicată în acele ore din trunchiul comun, care sunt prevăzute acum pentru clasele a IX-a și a X-a. Oricum, clasele a XI-a și a XII-a sunt clase de specializare. Este o discuție care mi se pare sterilă în ultima vreme. Nu mai putem vorbi de alfabetizare funcțională la acel nivel. Rolul liceului nu este să facă alfabetizare funcțională. Faptul că intră mulți elevi cu niveluri reduse de alfabetizare la liceu nu înseamnă că acolo corectăm problema. Trebuie să intervenim mai devreme și să facem matematică aplicată de la clasa I”.

Recomandări

$TRUMP CREȘTE
ISRAEL CONDAMNĂ SPANIA
ASASINARE ÎN RUSIA
VATICANUL SE PREGĂTEȘTE
CE FACI ÎN WEEKEND?
DE CE NU VOR FACULTATE?

Citește și