• Accentul cade pe modul în care învață copilul, totul este mult mai personalizat
  • Informația vine dinspre elev către profesor, astfel avem 80% implicare din partea elevului

Zilele acestea am discutat și am văzut despre cum sistemul educațional încearcă să se adapteze noilor reguli impuse de pandemie. Însă, aceleași 3 scenarii se aplică și în școlile din sistemul de învățământ alternativ.

Sistemul de învățământ alternativ merge pe curricula naționala, însă ce este diferit este metoda de predare și modul în care este organizată o lecție la clasă. Accentul cade pe modul în care învață copilul, totul este mult mai personalizat, informația vine dinspre elev către profesor, astfel avem 80% implicare din partea elevului și 20% din partea profesorului, cumva invers față de sistemul tradițional.

În România există mai multe sisteme, mai multe modele alternative de învățământ aprobate de către Minister, iar cele mai populare în rândul elevilor sunt cel step-by-step, Montessori și Waldorf.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

La prima vedere, pare mult mai greu, însă tocmai această experiență pe care dascălii o au cu copiii în a se uita la nevoile lor și în a le înțelege nevoile și a le explica toată materia, într-un altfel de mod, tocmai acest lucru va face diferența, și dimpotrivă, eu cred că îi va ajuta și lucrurile vor arăta mult mai bine. Spre exemplu, în modelul step-by-step există 2 dascăli la clasă, adică în modelul hibrid un dascăl poate să stea și să predea copiilor din clasă în timp ce celălalt poate să predea copiilor de acasă. În sistemul online complet, fiecare dascăl are câte o grupă de elevi, astfel nr. de elevi este mult mai mic, iar experiența este mult mai bună.