Clopoțelul sună pentru adaptare. Cum spun experții că ar trebui să le explicăm copiilor noile reguli

Uite o idee care nu pare absurdă – un expert în educație și un psiholog spun că ar trebui ca începutul școlii să fie despre adaptare și nimic altceva. Copilul tău pornește pe un drum care nu îi e familiar și are nevoie de câteva indicatoare care să-l aducă în zona de confort. Așadar, fără lecții în prima săptămână.

Anca Târcă, consultant educaţional: Prima zi de şcoală să fie una în care profesorii să facă activităţi relaxante, de bun venit, să iasă în curtea sau în grădina şcolii, şi neapărat, chiar din prima zi, să exerseze cu copiii regulile de intrare în şcoală, de circulat în şcoală, de spălat pe mâini

Treptat e cuvântul-cheie, iar aici și tu, ca părinte, ai un rol important de jucat. Încearcă să îți maschezi temerile, pentru a nu i le transmite și copilului.

Bianca Pescaru, psiholog clinician şi psihoterapeut cognitiv – comportamental: Este nevoie de adaptare, şi când spun adaptare înseamnă proces. Înseamnă zile sau poate săptămâni în care uşor, uşor lucrurile vor intra în firescul pe care îl trăim cu toţii astăzi, un altfel de firesc

Exit mobile version