• Digitalizarea educaţiei se poate face prin pregătirea profesorilor
  • Cristian, antreprenor IT: „Să facem o strategie cu modele externe şi idei interne
  • Elena Lotrean: „Este nevoie de partea de pedagogie digitală

Încă de la începutul epidemiei, de când şcolile s-au închis, în ţara s-a tot auzit cuvântul digitalizare și cum ar trebui făcută digitalizarea educaţiei din România, pentru a fi cât mai eficientă.

Cristian Lăcraru, antreprenor în IT, a venit cu niște idei încă din vară, atunci când a construit un robot care să-i ajute pe copii în sistemul hibrid şi să ţină locul profesorului.

Cristian Lăcraru, antreprenor IT: „În cadrul acestei strategii ar trebui să ai şi partea de hardware şi partea de software gândită, pentru că din ce am văzut până acum există o problemă în alegerea softurilor, aplicaţiilor. După ce ai ales aceste lucruri şi le-ai introdus în strategie, cred că primul lucru ar trebui să fie înfinţarea unor centre de training zonale, unde să pregăteşti personalul educaţional.”

Recomandări

SECURITATE LA MAREA NEAGRĂ
RUȘII JEFUIESC ÎN KURSK
AȘA, XI?
FLORENȚA COMBATE TURISMUL
TINEREȚE FĂRĂ BĂTRÂNEȚE
DIAVOLUL SE ÎMBRACĂ DE LA PRAGA

Cheia digitalizării stă, în primul rând, în pregătirea profesorilor. Asta crede şi Elena Lotrean, fondatoarea Şcolii Finlandeze din Sibiu.

Elena Lotrean, fondatoarea Școlii Finlandeze Sibiu: „Avem nevoie de competenţe digitale în primul rând pentru profesori, pentru a putea să folosească cât mai bine tehnologia la clasă. Una este să cunoşti ce înseamnă tehnologia şi să foloseşti WhatsApp sau Zoom sau alte lucruri, alta este să poţi să produci învăţare folosind aceste instrumente.”