Cum se va relua școala în toamnă? Propunerile medicului Virgil Musta pentru educaţie în siguranţă

Evaluarea Națională 2020. Ultima probă a sesiunii speciale are loc miercuri

Evaluarea Națională 2020. Ultima probă a sesiunii speciale are loc miercuri

Medicul infecţionist menţionează că încă există multe necunoscute referitoare la perioada următoare, însă crede că cei care s-au confruntat direct până acum cu efectele pandemiei sunt obligaţi să facă o analiză cât mai obiectivă a informaţiilor, astfel încât să poatî oferi părinţilor, profesorilor şi bineînţeles copiilor o perspectivă cât mai realistă.

Studiu COVID-19: Cum acţionează virusul SARS-CoV-2 în cazul copiilor
Într-un studiu efectuat pe 70.000 cazuri de persoane infectate cu SARS CoV-2, s-a observat că doar 1,3% dintre acestea au fost copii, iar dintre ei, doar 30% au necesitat internare (0,4%,din totalul cazurilor), majoritatea fiind forme asimptomatice şi uşoare.

Dintre copiii pozitivi, doar 1,7% au necesitat internare în secţia de ATI.

Conform studiilor, numărul copiilor depistaţi pozitiv cu SARS CoV-2 a fost într-adevăr mult mai mic comparativ cu cel al adulţilor, foarte puţini dintre ei făcând forme mai grave, în special cei care aveau deja alte probleme de sănătate precum malformaţii congenitale, diabet zaharat, obezitate etc. Marea majoritate a formelor la copii sunt asimptomatice sau minim simptomatice, ceea ce face foarte dificil depistarea copiilor pozitivi.

În acelaşi timp, copiii care au contactat virusul îl pot transmite mai departe, în familie sau la alte persoane cu care intră în contact, iar dacă aceste persoane sunt mai vulnerabile, pot dezvolta forme grave.

Virgil Musta: Şcoala online vs. şcoala în sala de clasă
„Din perspectiva educaţiei, sunt evidente beneficiile prezenţei la şcoală, atât pentru legătura umană şi profesională dintre profesori şi elevi, pentru socializarea dintre copii, pentru copiii care nu au facilităţi pentru şcoala online, pentru părinţii care nu au cu cine să-i lase acasă şi aşa mai departe… Aşadar, ţinând cont de cele de mai sus şi simplificând lucrurile, va trebui să găsim abordarea optimă (perfectă probabil că nu există), prin care să reuşim să gestionăm cât mai bine riscurile descrise, să colaborăm cât mai strâns toţi cei implicaţi (oficialităţi, medici, părinţi, profesori, copii) astfel încât să fie tot timpul clar pentru toţi acest raport riscuri/beneficii pentru ca asumarea măsurilor decise să fie astfel în cunoştiinţă de cauză. Concret, eu consider că este bine ca elevii să revină la şcoală (evident cu condiţia să nu avem o explozie a pandemiei până atunci sau ulterior), dar pentru că va fi foarte dificil să ţinem sub control contaminarea, va trebui să ne concentrăm pe prevenirea formelor grave de boală, atât la copii, cât şi la familiile acestora”, este de părere medicul.

Propunerile lui Virgil Musta pentru începerea anului şcolar:

„Evident că va fi o perioadă diferită faţă de anii anteriori, în care se cer asumate eforturi suplimentare de la toţi cei implicaţi menţionaţi mai sus, dar toate acestea se fac de fapt spre binele tuturor, iar dacă există deschidere, înţelegere, asumare şi dialog constructiv permanent cred că ne putem adapta şi gestiona bine împreună lunile care vor veni. Este important ca specialiştii să editeze diverse materiale care să ajute şcolile, profesorii, părinţii şi elevii şi chiar să putem avea un dialog direct pentru a încerca să găsim împreună cea mai bună (dar şi realist de implementat) abordare, astfel încât să încercăm să evităm viitoare focare, iar activitatea şcolară să decurgă cât mai apropiat de normal. Cuvintele cheie în demersul de a oferi copiilor noştri o educaţie de calitate în condiţii de siguranţă sunt: RESPONSABILITATE şi SOLIDARITATE!”, conchide medicul Musta.

Exit mobile version