• Ministrul Daniel David subliniază că Inteligența Artificială este un instrument educațional, nu o alternativă la profesori.
  • Microsoft România va juca un rol esențial în implementarea acestui proiect, colaborând cu Ministerul Educației.
  • Proiectul-pilot va evalua beneficiile și limitele tehnologiei pentru a decide extinderea ei în sistemul educațional.

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a anunțat lansarea unui proiect-pilot inovator care integrează Inteligența Artificială în unitățile educaționale din România.

Acest demers a fost facilitat de o întâlnire cu reprezentanții Microsoft România, care vor juca un rol cheie în implementarea proiectului. Scopul principal este de a optimiza activitatea profesorilor, a îmbunătăți procesul de învățare pentru elevi și studenți, și de a îmbunătăți, în general, procesul educațional.

Ministrul Daniel David subliniază că Inteligența Artificială este un instrument educațional valoros, dar nu o alternativă la profesori. Această tehnologie poate fi folosită pentru a sprijini activitatea didactică, însă nu ar trebui să înlocuiască interacțiunea umană esențială în procesul de învățare. „Inteligența Artificială este o dezvoltare tehnologică care, în sine, nu este bună sau rea, dar care poate deveni astfel, în funcție de cum o utilizăm. Pentru a o putea utiliza bine, în avantajul sistemului educațional, vom pilota un astfel de demers, iar apoi, în funcție de rezultate, vom extinde procesul”, a afirmat Daniel David.

Recomandări

BOLOJAN, SURPRINS DE SCANDALUL VIZELOR
URSULA AMÂNĂ TAXELE
UNDE SESIZEZI PROBLEMELE
RUSE MERGE MAI DEPARTE
ÎNVEȚI LA BAC PRIN TEATRU
CAPITALA E ÎN TOP 10 ORAȘE DE VIITOR

Pentru a testa eficiența acestei abordări, Ministerul Educației va stabili o unitate-pilot, unde Microsoft România și conducerea unității de învățământ vor lucra împreună pentru a implementa proiectul. Ministrul a menționat că Inteligența Artificială, în sine, nu este bună sau rea, ci depinde de modul în care este utilizată. Prin acest proiect-pilot, se urmărește să se exploreze beneficiile tehnologiei pentru sistemul educațional și, ulterior, să se extindă implementarea în funcție de rezultatele obținute.

Citește și