• 8% din elevii de clasa a 8-a nu au terminat anul școlar. Elevii care nu își continuă studiile provin din medii defavorizate
  • Elevii care renunță la școală sunt marginalizați de colegi. Rata abandonului este mai mare în școlile lipsite de dotări.
  • Min. Educației propune educație diferențiată pentru elevii cu probleme și vrea cursuri remediale pentru elevii cu media sub 7.

Ministerul Educației a făcut portretul robot al copiilor care fac doar 8 clase. Trăiesc în comunități sărace sau provin din familii monoparentale fără educație, în care părinții sunt foarte puțin implicați, au întârzieri în educație, unii dintre ei sunt repetenți, nu au încredere în forțele proprii și sunt marginalizați. Iar școlile din care provin au dotări insuficinete și fluctuații ale profesorilor.

8% dintre copiii înscriși în clasa a 8-a anul trecut nu au terminat anul școlar, iar 4% nu s-au înscris la Evaluarea Națională și nu au continuat studiile.

Ministerul a găsit și soluția, a trimis o circulară cu recomandări pentru Inspectoratele Școlare. Elevii cu risc de abandon trebuie monitorizați, iar familiile trebuie informate de absențe. Profesorii trebuie să predea diferențiat și să dezvolte o relație de încredere cu elevii. Iar pentru elevii din anii terminali care au avut media generală sub 7, trebuie organizate activități remediale, pentru pregătirea examenelor. Pentru ceilalți ani, atât de la gimnaziu, cât de la liceu, cursurile speciale vor fi organizate, la română și matematică pentru elevii cu media generală sub 6.

Recomandări

CUM MĂNÂNCI CUMPĂTAT?
FĂ O ȘCOALĂ CA ACASĂ
ATACURI ÎN SIRIA
ISRAELUL LOVEȘTE YEMEN
TRUMP ÎȘI NUMEȘTE AMBASADORII
JURNALIȘTI MORȚI ÎN GAZA

Citește și