Întrebat, luni, la Aleph News, cum a ajuns la noua structură a anului şcolar, ministrul Educaţiei a răspuns că „este foarte simplu. Pe de o parte, pentru a recupera pierderile este nevoie de timp, timp înseamnă o durată a anului şcolar mai mare. La nivel OECD România este printre ţările cu cea mai scurtă durata de cursuri, deci este nevoie de o durată mai lungă a acestor cursuri”.

În ce priveşte reacţia elevilor la această veste, Sorin Cîmpeanu a afirmat că a mai încercat să promoveze extinderea duratei cursurilor încă din anul şcolar 2021-2022 şi „nu am primit deloc cele mai bune semnale”.

„Aş vrea să înţelegem că doar Bulgaria, din toată Europa, are o vacanţă de vară mai lungă. Ca şi ţări care au o durată a cursurilor mai redusă decât în România avem Albania. Pe de altă parte, la cealaltă extremă ţările care au cea mai lungă durată a cursurilor sunt Finlanda, Danemarca, Germania. (…) Dacă stăm să ne gândim la rezultatele din educaţie din aceste ţări şi le corelăm cu durata perioadei de cursuri s-ar putea să avem şanse să îi facem să înţeleagă acest beneficiu extrem de important pentru viitorul fiecăruia dintre tineri şi pentru viitorul nostru al tuturor”, declară Sorin Cîmpeanu.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE